A study on the dynamics of parent satisfaction and student academic achievement at schools using system dynamics modeling
dc.contributor.advisor | Öner, Mehmet Atilla | |
dc.contributor.author | Dinçer, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:13:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:13:23Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/341818 | |
dc.description.abstract | Eğitim dinamik ve karmaşık bir sistemdir. Bir çok değişkenler birbirleriyle bağımsız olarak ilişkilidir. Eğitim sisteminde öğrencinin akademik başarısı önemli bir üründür. Fakat eğitimciler ve okul yöneticileri için bu başarının ve okul tatmininin arkasındaki sebepleri bulmak çok çelişkili bir süreç olmuştur. Sistem dinamik çok döngülü ilişkileri vurguladığı için bu araştırma için çok uygun bir yöntemdir. Sistem dinamik modelleme bize karmaşık sistemler hakkında gelecek varsayımları yapabilen güçlü bir araçtır. Bununa birlikte grup model kurma seansları da 20 kadar farklı eğitim yöneticisi arasında yapılarak modeldeki en önemli değişkenlerin kullanılması sağlandı. Bu çalışmanın amacı, okul idarecileri tarafından okul sisteminin etkinliğini artırabilmek amacıyla kullanılabilecek bir sistem dinamik simülasyon aracı geliştirmektir. Bu çalışma öğrenci, öğretmen, ebeveyn ve okul boyutlarının öğrenci başarısı üzerindeki etkilerini içerir.Ebeveyn, öğrenci, öğretmen ve okul boyutlarının öğrencinin akademik başarısı üzerindeki etkileri üzerine geniş bir literatür çalışması yapıldı. Her bir boyut için nedensel döngü diyagramları çizildi. Stok-akış diyagramları çizilirken sadece öğretmen ve ebeveyn boyutları dikkate alındı. Dört tane stok-akış diyagramı çizildi. Modeli test etmek için direk yapı ve yapı odaklı davranış testleri gerçekleştirildi.Her bir stok-akış diyagramı için simülasyon ve hassaslık testlerinden model bütün parametrelerin etkilerini gerçek hayattaki gibi gösteriyor. Literatürde ve gerçek hayattaki gözlemlerde görüldüğü gibi öğretmen ve ebeveyn boyutları öğrencinin akademik başarısı üzerinde güçlü bir etkiye sahipler. Ebeveyn katılımı, öğrenci akademik başarısını artırmada anahtar bir stoktur. Gelecekte araştırmacılar sistem yaklaşımı açısından nasıl bir etkin okul örgütü oluşturulacağı ve okul müşterilerini tatmin edeceği üzerine odaklanabilirler. Eğitim araştırmacıları ayrıca sistem dinamik modelleme kullanılarak müfredat gelişimine odaklanabilirler. | |
dc.description.abstract | Education is dynamic and complex system. Many parameters are interrelated independently. Student Academic Achievement is an important outcome. But, to evaluate causes behind achievement and school satisfaction have always been conflicting process for educationalists and school administration. System dynamics is suitable for this research because it emphasizes multi-loop character of education system. It is powerful tool that can make future predictions for complex systems. Group model building was implemented among twenty managers to use the most important parameters in the model.The aim of this study is to develop a system dynamics simulation tool that could be used by school administrators to increase effectiveness of school. This study covers effects of student, parent, teacher and school sectors on student academic achievement.A wide literature review was made over effects of parent, teacher, student and school sectors on student academic achievement. Causal loops for each sector were drawn. Only teacher and parent sectors were considered for drawing stock-flow diagrams. Four stocks were formed. To test the model, direct structure and structure-oriented behavior tests have been implemented.After simulation and multivariate sensitivity analysis, parameter effects are same as they are in real life. Parent and Teacher parameters have strong effect on student academic achievement as found in literature and observed in real life. Parent Involvement is key stock to increase student academic achievement. In the future, researchers may focus on how to create effective school organization and satisfy its clients from system perspective. Educational researchers may focus on curriculum development using system dynamics modeling. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | A study on the dynamics of parent satisfaction and student academic achievement at schools using system dynamics modeling | |
dc.title.alternative | Sistem dinamik modelleme kullanılarak okullarda veli memnuniyeti ve öğrencilerin akademik başarı dinamikleri üzerine bir çalışma | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme (İngilizce) Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Efficiency prediction model | |
dc.subject.ytm | Customer satisfaction | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Dynamic models | |
dc.subject.ytm | Satisfaction level | |
dc.subject.ytm | Education establishments | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Efficiency | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 10100295 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 425049 | |
dc.description.pages | 361 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |