Show simple item record

dc.contributor.advisorÖner, Mehmet Atilla
dc.contributor.authorDinçer, Murat
dc.date.accessioned2020-12-29T07:13:23Z
dc.date.available2020-12-29T07:13:23Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/341818
dc.description.abstractEğitim dinamik ve karmaşık bir sistemdir. Bir çok değişkenler birbirleriyle bağımsız olarak ilişkilidir. Eğitim sisteminde öğrencinin akademik başarısı önemli bir üründür. Fakat eğitimciler ve okul yöneticileri için bu başarının ve okul tatmininin arkasındaki sebepleri bulmak çok çelişkili bir süreç olmuştur. Sistem dinamik çok döngülü ilişkileri vurguladığı için bu araştırma için çok uygun bir yöntemdir. Sistem dinamik modelleme bize karmaşık sistemler hakkında gelecek varsayımları yapabilen güçlü bir araçtır. Bununa birlikte grup model kurma seansları da 20 kadar farklı eğitim yöneticisi arasında yapılarak modeldeki en önemli değişkenlerin kullanılması sağlandı. Bu çalışmanın amacı, okul idarecileri tarafından okul sisteminin etkinliğini artırabilmek amacıyla kullanılabilecek bir sistem dinamik simülasyon aracı geliştirmektir. Bu çalışma öğrenci, öğretmen, ebeveyn ve okul boyutlarının öğrenci başarısı üzerindeki etkilerini içerir.Ebeveyn, öğrenci, öğretmen ve okul boyutlarının öğrencinin akademik başarısı üzerindeki etkileri üzerine geniş bir literatür çalışması yapıldı. Her bir boyut için nedensel döngü diyagramları çizildi. Stok-akış diyagramları çizilirken sadece öğretmen ve ebeveyn boyutları dikkate alındı. Dört tane stok-akış diyagramı çizildi. Modeli test etmek için direk yapı ve yapı odaklı davranış testleri gerçekleştirildi.Her bir stok-akış diyagramı için simülasyon ve hassaslık testlerinden model bütün parametrelerin etkilerini gerçek hayattaki gibi gösteriyor. Literatürde ve gerçek hayattaki gözlemlerde görüldüğü gibi öğretmen ve ebeveyn boyutları öğrencinin akademik başarısı üzerinde güçlü bir etkiye sahipler. Ebeveyn katılımı, öğrenci akademik başarısını artırmada anahtar bir stoktur. Gelecekte araştırmacılar sistem yaklaşımı açısından nasıl bir etkin okul örgütü oluşturulacağı ve okul müşterilerini tatmin edeceği üzerine odaklanabilirler. Eğitim araştırmacıları ayrıca sistem dinamik modelleme kullanılarak müfredat gelişimine odaklanabilirler.
dc.description.abstractEducation is dynamic and complex system. Many parameters are interrelated independently. Student Academic Achievement is an important outcome. But, to evaluate causes behind achievement and school satisfaction have always been conflicting process for educationalists and school administration. System dynamics is suitable for this research because it emphasizes multi-loop character of education system. It is powerful tool that can make future predictions for complex systems. Group model building was implemented among twenty managers to use the most important parameters in the model.The aim of this study is to develop a system dynamics simulation tool that could be used by school administrators to increase effectiveness of school. This study covers effects of student, parent, teacher and school sectors on student academic achievement.A wide literature review was made over effects of parent, teacher, student and school sectors on student academic achievement. Causal loops for each sector were drawn. Only teacher and parent sectors were considered for drawing stock-flow diagrams. Four stocks were formed. To test the model, direct structure and structure-oriented behavior tests have been implemented.After simulation and multivariate sensitivity analysis, parameter effects are same as they are in real life. Parent and Teacher parameters have strong effect on student academic achievement as found in literature and observed in real life. Parent Involvement is key stock to increase student academic achievement. In the future, researchers may focus on how to create effective school organization and satisfy its clients from system perspective. Educational researchers may focus on curriculum development using system dynamics modeling.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleA study on the dynamics of parent satisfaction and student academic achievement at schools using system dynamics modeling
dc.title.alternativeSistem dinamik modelleme kullanılarak okullarda veli memnuniyeti ve öğrencilerin akademik başarı dinamikleri üzerine bir çalışma
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEfficiency prediction model
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmDynamic models
dc.subject.ytmSatisfaction level
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10100295
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425049
dc.description.pages361
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess