Show simple item record

dc.contributor.advisorGezgin, İsmail
dc.contributor.authorKorkmaz, Uğur
dc.date.accessioned2020-12-29T07:12:39Z
dc.date.available2020-12-29T07:12:39Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/341672
dc.description.abstract2012 yılında yürürlüğe giren Profesyonel Turist Rehberliği Meslek Kanunu öncesinde üniversitelerden tarafından Kültür ve Turizm Bakanlığı kontrolünde gerçekleştirilen uygulama gezisi, meslek kanunu uyarınca Turist Rehberleri Birliği (TUREB) tarafından yürütülmektedir. Bu çalışma Türkiye'de turizm rehberliği mesleki kabul şartlarından biri olan zorunlu yurtiçi uygulama gezisinin hedef, ilke, işlev ve müfredatının paydaşlar tarafından değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Nitel bir araştırma modeli olarak tasarlanan çalışmada, birbirinden farklı oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formları TUREB yetkilileri ve akademisyenlere yöneltilmiştir. Ulaşılan bulgular ışığında iki paydaş arasında gereken iletişimin gerçekleşmediği ve kimi konularda görüşler örtüşürken, kimi konularda fikir ayrılıkları olduğu görülmüştür. Gezi müfredatı ve planlama sürecine dahil birtakım önerilerde bulunulmuş ve paydaşlar arası iletişimin sağlanması amaçlanmıştır.
dc.description.abstractThe practice tour, which was held by universities before the Professional Tourist Guidance Occupational Law that went into effect in 2012, is currently held by the Union of Tour Guides (TUREB) in accordance with the law. This study aims the assessment of the objectives, principles and curriculum of the compulsory domestic practice tour which is one of the occupational requirements for tour guiding in Turkey. In the study, designed as a quantitative research, two different semi-structured interview forms were addressed to TUREB officers and academicians. As a result of the findings reached, it has been revealed that the necessary communication between two partners have not been created and some of their views overlap while others are in contrast. Some suggestions have been made on the tour curriculum and planning process, and communication between partners was aimed to be established.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTurist rehberliği uygulama gezisi üzerine karşılaştırmalı bir araştırma
dc.title.alternativeA comparative research on tourist guidance practice tour
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-22
dc.contributor.departmentTurizm Rehberliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10259902
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid580907
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess