Show simple item record

dc.contributor.advisorÖtken, Ayşe Begüm
dc.contributor.authorSallitepe, Hanife
dc.date.accessioned2020-12-29T07:12:17Z
dc.date.available2020-12-29T07:12:17Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/341597
dc.description.abstract21. Yüzyılın başından beri iş dünyası ve toplum genel olarak daha önce hiç olmadığı kadar hızla değişiyor. Yeni rekabet ortamının belirsizliği dinamik, kısa vadeli, belirsiz ve rekabetin doğal temellerinin yerini alıyor. Örgütler, tüm baskıların üstesinden gelmek zorunda kalıyor ve giderek daha karmaşık bir ortamda başarı yollarını bulmak zorunda kalıyorlar. Örgütsel öğrenme, değişen koşullara hızlı ve rahat uyum sağlamayı ve organizasyonun hayatta kalma şansını artırmayı kolaylaştıran önemli süreçlerden biridir. Liderlerin rekabet avantajı elde etmek için örgütsel öğrenmeyi teşvik etmeleri beklenmektedir. Örgütsel öğrenme ve dönüşüm, bir liderin olumlu davranışlarından etkilenir ve onlara olumlu tepkiler verir. Önceki araştırmalar örgütsel öğrenmenin farklı liderlik tarzlarıyla ilişkili olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte, literatürde Örgütsel Öğrenme ve Otantik Liderlik tarzı arasında bulunmuş herhangi bir ilişki bulunmamaktadır. Bu çalışmanın amacı, Örgütsel Öğrenme ve Otantik Liderlik stili arasındaki ilişkinin anlaşılmasını sağlamaktır. Bu araştırma, Otantik Liderlik ile Örgütsel Öğrenme arasındaki ilişkiyi savunan ilk çalışma olmanın ayrıcalığını taşır; Bu nedenle bu alandaki ilgili literatüre önemli bir katkıda bulunmaktadır. Çalışma, bankacılık ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren özel sektör kuruluşlarında yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini 200 beyaz yakalı çalışan oluşturmaktadır. Sonuçlar Otantik Liderlik'in Örgütsel Öğrenme üzerinde önemli derecede etkisi olduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractSince the beginning of the 21st century business world and society in general is changing rapidly as never before. The uncertainty of the new competitive environment is dynamic, short-term, uncertain and replacing the natural foundations of the competition. Organizations have to cope with all pressures and have to find their success path through the increasingly complex environment. Organizational learning is one of the crucial processes that facilitate to adapt quickly and conveniently to changing circumstances and enhance survival chance of the organization. Leaders are expected to encourage organizational learning to attain competitive advantage. Organizational learning and transformation affected by positive behaviors of a leader and leads to affirmative upward spirals on them. Previous research represent that organizational learning is associated with different kinds of leadership styles. However, in literature there is not any encountered relationship between Organizational Learning and Authentic Leadership style. The aim of this study is to provide an understanding of the relationship between organizational learning and authentic leadership style. This research bears the distinction of being the first study that argues the relationship between authentic leadership and organizational learning. Therefore it is an important contribution to the relevant literature in this area. Study was conducted in private sector organizations that operate in banking and insurance sector. The sample of the study is consisted of 200 white collar employees. The results indicated that authentic leadership has a significant influence on organizational learning.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe effect of authentic leadership on organizational learning providing organization the ability to adapt quickly and conveniently to changing circumstances
dc.title.alternativeOtantik liderliğin organizasyona değişen koşullara hızlı ve uygun bir şekilde adapte yeteneği sağlayan örgütsel öğrenmeye etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmLearning organizations
dc.subject.ytmAuthentic leadership
dc.identifier.yokid10149909
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid461355
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess