Show simple item record

dc.contributor.advisorDinçşahin, Şakir
dc.contributor.authorCihan Kencesoy, Gülsüm
dc.date.accessioned2020-12-29T07:11:48Z
dc.date.available2020-12-29T07:11:48Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-11-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/341502
dc.description.abstractBarış eğitimi son yılların en çok tartışılan konularından biri olmuştur. Temel olarak barış eğitimi, Bosna Hersek gibi savaş sonrası ülkelerde savaş ve çatışma ihtimalini engelleyip sürdürülebilir barış sağlanması üzerine kuruludur. Barış eğitimi alanında çalışma yapmış bir çok akademisyenin daha önce tartıştığı üzere, savaş sonrası ülkelerdeki yeni nesiller, çatışmanın iç savaş görmüş ülkeler için kaçınılmaz olmasına rağmen, şiddet ve hasımlıkla sonuçlanmaması gerektiği konusundaki fikirleri geliştirmek için eğitilmelidirler. Bu çalışmada, barış eğitiminin savaş sonrası ülkelerde sürdürülebilir barışın sağlanmasında ve çatışmanın engellemesindeki temeli oluşturması incelenmiştir. Bu çalışmada, barış eğitimi ve neticelerinin, savaş sonrası ülkelerde uygun ve koruyucu bir önlem olmasına ışık tutulmuştur. Bosna Hersek ise, iç savaş görmüş etnik çeşitliliğe sahip bir ülke olması sebebiyle vaka çalışması olarak ele alınmıştır. Bosna'daki Barış Eğitimi (EFP) programı, barış eğitimi programlarının çatışmayı engellemede, sürdürülebilir barışı sağlamada ve böyle ülkelerin geleceği için sağlam bir temel oluşturmada etkin bir yol olduğunu kanıtlamak amacıyla incelenmiştir.
dc.description.abstractPeace education has been a mostly debated topic in recent years. It is mainly based on how to prevent conflict and create sustainable peace in post conflict countries such as Bosnia Herzegovina. As many scholars in the field of peace education have already discussed, new generations in such post conflict societies should be educated in order to foster the idea that conflict does not have to result in violence and enmity though conflict is an unavoidable result of civil wars. In this study, the core question of whether peace education can be regarded as a core foundation to create sustainable peace and prevent conflict in post conflict countries by building peace has been investigated. The primary goal of this study is to provide an insight about peace education and its results as a viable and preventive method in post conflict societies with the case study of Bosnia Herzegovina, a civil war torn country which is ethnically diversified. The Education for Peace (EFP) program in Bosnia has been scrutinized in order to prove that peace education programs are and could be an effective way to prevent conflict and build sustainable peace as well as a strong foundation for such a country's future.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectUluslararası İlişkilertr_TR
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.titlePeace building through peace education in post conflict societies: A case study of Bosnia Herzegovina
dc.title.alternativeİç savaş geçirmiş ülkelerde barış eğitimiyle barışın tesisi: Bosna Hersek vaka çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-01
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBosnia-Herzegovina
dc.subject.ytmSustainability
dc.subject.ytmWar
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmCivil war
dc.subject.ytmPeace
dc.subject.ytmPeace education
dc.subject.ytmBosnia War
dc.identifier.yokid10168335
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481181
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess