Transformed materials and spatial design in the contemporary art after 1990
dc.contributor.advisor | Büyükişliyen, Mehmet Zahit | |
dc.contributor.author | Ceylan, Pinar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:10:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:10:54Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/341318 | |
dc.description.abstract | 1990 sonrası dönem içerisinde dünyada yaşanan teknolojik, politik, ekonomik ve kültürel değişimlerin sanat alanında da yansımaları görülmektedir. Bu değişimler sanatta çoğulcu bir yapıyı ortaya çıkarmış ve sanatın malzeme çeşitliliğindeki artışta da önemli bir faktör olmuştur. Bu çoğulcu dilin oluşturduğu çeşitlilik sanatçıların çalışmalarında seçtikleri konularda da görülmektedir. Bu tez çalışmasında çağdaş sanatta yaygın olarak görülen çeşitli konular içerisinden seçilen; Politik, Etnisite ve Cinsiyet konulu ve dönüştürülmüş malzemeler ile çalışan sanatçıların eserleri incelenerek açıklanmıştır. Günlük hayattaki hazır nesneleri ilk kez 1917 yılında Marcel Duchamp'ın sanat eserine dönüştürmesiyle hazır nesneler sanatta görünüm kazanmıştır. 1990 sonrasındaki sanatçılar dünyadaki en güncel değişimleri eserlerine yansıtarak, bu eğilimi geliştirerek devam ettirmiştir. Günümüz çağdaş sanatçıları hazır ve atık malzemeleri eserlerinde sıklıkla kullanmaktadırlar. Günlük hayattaki herhangi bir mekanın sanat eserine dönüştüğü veya günlük hayata ait çeşitli objelerin herhangi bir mekan içerisine yerleştirilerek sunulduğu çalışmalar incelenerek mekan-obje ilişkisi arasındaki etkileşimler araştırılmıştır. 2015-2018 yılları arasında Art Basel Sanat Fuarı, London Frieze Sanat Fuarı, Venedik Bienali ve İstanbul Bienalinde sergilenen en güncel çalışmalar araştırılarak maddesel çalışmalar kapsamında sanattaki en güncel eğilimler üstünde durulmuştur. Türk Çağdaş sanatçıları Şakir Gökçebağ ve Ferhat Özgür'ün 2017 yılındaki malzeme odaklı çalışmalarından oluşan kişisel sergileri çerçevesinde onlarla röportaj yapılmıştır. Sürekli gelişen teknolojiyle sanayide üretilen nesnelerin mükemmelliği ve çeşitliliği artmaktadır. Bu süreklilik, sanatın malzeme olanaklarını sınırsızlaştırmakta önemli bir etken olagelmiştir. | |
dc.description.abstract | The reflections of the technological, political, economic and cultural changes experienced worldwide in the post-1990 period are also reflected in the field of art. These changes have revealed a pluralistic nature of art and are an important factor for the increase in the diversity of artistic materials. In this thesis study, the topic was chosen from various topics widely seen in contemporary art; Political, Ethnicity and Gender, and the works of artists working with transformed materials. Ready-made objects were first transformed into works of art by Marcel Duchamp in 1917. The artists of the late 1990s continued to develop this tendency by reflecting the most recent changes in the world. Today's contemporary artists are frequently using ready-made and waste materials in their works. In this study the interactions between space-object relations were investigated by examining the works that any living space turned into a work of art or various objects belonging to daily life were placed in an art work. Between 2015-2018, the most recent works exhibited in the Art Basel Fair, London Frieze Art Fair, Venice Biennial and Istanbul Biennial were searched and focused on the latest trends in the field of material works. Turkish contemporary artists Şakir Gökçebağ and Ferhat Özgür were interviewed in the context of personal exhibitions consisting of material-oriented works in 2017. With the constantly developing technology, the excellence and diversity of the objects produced in the industry are increasing. This continuity has become an important factor in unlimiting the material possibilities of art. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Transformed materials and spatial design in the contemporary art after 1990 | |
dc.title.alternative | 1990 sonrası çağdaş sanatta dönüştürülmüş malzemeler ve mekansal kurgu | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-15 | |
dc.contributor.department | Plastik Sanatlar Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Recycling | |
dc.subject.ytm | Artistic material | |
dc.subject.ytm | Postmodernism | |
dc.subject.ytm | Transformation | |
dc.subject.ytm | Wastes | |
dc.subject.ytm | Space design | |
dc.subject.ytm | After 1980 | |
dc.subject.ytm | Modern art | |
dc.identifier.yokid | 10211432 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 521203 | |
dc.description.pages | 154 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |