Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzonur, Defne
dc.contributor.authorÖzarslan, Kübra
dc.date.accessioned2020-12-29T07:10:53Z
dc.date.available2020-12-29T07:10:53Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/341314
dc.description.abstractBu çalışma, markalı konut reklamları ve konut sorunu kapsamındadır. Çalışmanın önemi, konut reklamlarının konut sorununun çevre, kentsel güvenlik ve konut maliyeti boyutları bağlamında ele alındığı ilk çalışma olmasıdır. Çalışmada markalı konut reklamlarının konut sorunundaki rolünün ne olduğu sorusuna yanıt aranmıştır. Bu amaçla, markalı konut reklamlarında, çevre sorunlarına neden olan inşaata dayalı büyüme modelinin, kentsel güvenlik sorunlarına neden olan sosyo-mekânsal ayrışmanın ve konut maliyeti sorununa neden olan emlak spekülasyonunun nasıl teşvik edildiği ve özendirildiği normatif bir yaklaşımla ve eleştirel söylem analizi yöntemiyle araştırılmıştır. Çalışmanın sonucunda, inşaata dayalı büyüme modelinin kalkınma, sosyo-mekânsal ayrışmanın mutluluk, huzur ve kaliteli bir yaşam, emlak spekülasyonunun ise bir fırsat olarak kodlanarak özendirildiği ve teşvik edildiği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThis study includes the issues of branded housing advertisements and housing problem. The significance of the study is that it is the first study, in which the housing advertisements and housing problem are dealt within the scope of the environment, urban security and cost of housing amounts. In the study, it was tried to find out the role of branded housing advertisements in the housing problem. With this purpose, how the construction-based growth model that causing environmental problems, the socio-spatial distinction leading to urban security problems and the real estate speculation causing the housing cost problem to be legitimated, promoted and encouraged branded housing advertisements, were investigated with a normative approach and the method of critical discourse analysis. As a result of the study, we reached to the conclusion that the construction-based growth model was promoted and encouraged by coding as development, the socio-spatial distinction as happiness, peace and quality of life, and real estate speculation as an opportunity.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleIn the context of housing problem: Branded housing advertisements
dc.title.alternativeKonut sorunu bağlamında markalı konut reklamları
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-04-19
dc.contributor.departmentMedya Çalışmaları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGated community
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmSecurity
dc.subject.ytmHousing problem
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmDwelling house
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmHousing cost
dc.identifier.yokid10211981
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid507026
dc.description.pages218
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess