Show simple item record

dc.contributor.advisorÇapraz, Burak
dc.contributor.authorBuyurgan, Ezgi
dc.date.accessioned2020-12-29T07:10:39Z
dc.date.available2020-12-29T07:10:39Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/341269
dc.description.abstractGirişimci Üniversite modeline doğru gerçekleşen dönüşümde, ulusal ve uluslararası düzeyde performans, prestij ve etki puanlarını artırmak isteyen üniversiteler girişimciliği artırmayı amaçlayan yeni yapı, uygulama ve süreçleri benimsemektedirler. Akademik girişimcilik faaliyetlerinin çoğaltılması, üniversitelerde bilgi ve teknolojinin üretilmesindeki başat aktör olan akademisyenlerin girişimcilik faaliyetlerine aktif katılımını gerektirmektedir. Türkiye üniversitelerinde girişimciliği teşvik etmeye yönelik mekanizmaların inşa etmeye çalıştığı girişimcilik ekosisteminin ulaşacağı başarı, bu ekosistemin kültürel yapısını kabul edip içselleştirecek aktörler olarak akademisyenlerin tutumları ve algıları ile doğrudan ilişkilidir. Bu nedenle ticarileşme faaliyetlerinin anahtar aktörleri olan girişimci akademisyenlerin deneyimleri bu araştırmanın ilgi odağını oluşturmuştur. Araştırmada, akademisyenlerin girişimciliğe yönelmesinde etkili olan bireysel ve örgütsel faktörlerin neler olduğunu ve bu faktörler arasındaki ilişkinin niteliğinin ortaya konması hedeflenmiştir. Bu hedeften hareketle İzmir'de TÜBİTAK, 1513- Teknoloji Transfer Ofisleri Destekleme Programı aracılığıyla hibe alan Ege Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi ve İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü'nde çalışan 15 akademisyen ve 5 TTO personeli ile yarı-yapılandırılmış soru formu aracılığıyla derinlemesine görüşmeler yapılmıştır.Akademik girişimcilik literatürünün verimli bir başlangıç noktası sunduğu bu araştırmada, akademisyenlere derinlemesine görüşmeler aracılığı ile odaklanılması ve süreci onların bakış açılarından tarif eden mikro yönelimli bir araştırma düzlemi tasarlanmasıyla, bireysel ve örgütsel faktörlerin girişimci akademisyenler bağlamında nasıl bir yer bulduğu irdelenmiştir. Üniversitelerde girişimcilik olgusunun henüz oluşum aşamasında olduğu göz önüne alınırsa hedeflenen örgütsel değişimin önündeki bariyerlerin ya da değişime yol açan faktörlerin neler olabildiğini de, bu süreci tecrübe eden girişimci akademisyenler göstermiştir. Girişimciliğe yönelen akademisyenlerin deneyimlerinin, henüz eşiği atlamayanlar için önemli göstergeler sağlaması hedeflenmiştir. Çalışmanın bu amaca hizmet etmede bir ilk adım olması umulmaktadır.
dc.description.abstractThe transformation towards the entrepreneurial university, universities intended to increase their performance, prestige and impact scores at national and international levels, adopt new structures, practices and processes aimed at increasing entrepreneurial activities. The proliferation of entrepreneurial activities requires active participation of academics, the leading actor in the production of information and technology at the universities. The success of the mechanisms for promoting entrepreneurial ecosystem in Turkish universities is directly related to the attitudes and perceptions of academics as action takers who accept and internalize the cultural structure of this ecosystem. Therefore, the focus of this research is the experiences of entrepreneurial academics who are the key actors of commercialization activities. In this study, it is aimed to reveal the individual and organizational factors that are effective in the direction of the academics heading towards entrepreneurship as well as the nature of the relationship between these factors. In line with this objective, in-depth interviews were conducted with 15 academicians and 5 TTO staff working at Ege University, Dokuz Eylül University and İzmir Institute of Technology, that have received the TÜBİTAK, 1513- Technology Transfer Offices Grant Program in İzmir.This study in which the literature on academic entrepreneurship provides an efficient starting point, it is examined how individual and organizational factors are found in the context of entrepreneurial academics by focusing on academics through in-depth interviews and designing a micro-oriented research plane that describes the process from their point of view. Given the fact that entrepreneurship in universities are still in the process of formation, the barriers to the targeted organizational change or the factors that lead to change have been demonstrated by the entrepreneurial academics who have experienced this process. It is aimed to provide important indicators for the experiences of academicians who have turned to entrepreneurship for those who have not yet exceeded the threshold. It is hoped that this study is a first step in serving this purpose.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAkademik girişimciliğe etki eden bireysel ve örgütsel faktörler
dc.title.alternativeIndividual and organizational factors affecting academic entrepreneurship
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-05
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10290673
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid589279
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess