Show simple item record

dc.contributor.advisorTemel Eginli, Ayşen
dc.contributor.authorIşik, Selda
dc.date.accessioned2020-12-29T07:09:43Z
dc.date.available2020-12-29T07:09:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/341069
dc.description.abstractDijital çağın önemli keşiflerinden olan internetin hayatımıza girmesinden sonra toplumlar yeniden biçimlenmeye başlamıştır. Aynı zaman aralıklarında doğup, benzer ekonomik ve sosyal oluşumlardan etkilenen, benzer davranış biçimleri gösteren kişiler grubu olan kuşakların sahip olduğu kendilerine has değerler, algı, tutum ve davranışları, farklı bakış açıları, güçlü ve zayıf yönlerine bir de dijital eşitsizlikler eklenmiştir. Dijital dünya, nesiller arasında `dijital yerli` ve `dijital göçmen` kavramlarının doğmasına sebep olmuştur. Günümüzün son kuşağı olan Z kuşağı bireyleri ise son dijital yerlilerdir ve teknoloji bağımlısı olarak hayatlarını sürdürmektedirler.Bu çalışmada öncelikle bilgi toplumu ve dijital çağ kavramları açıklanmış, dijital yerli ve dijital göçmen kavramlarının tanımlanmış ve ardından kuşak sınıflandırmaları, kuşaklararası farklılıklar ve Z kuşağı incelemesi yapılmıştır. Son dijital yerliler olarak lise öğrencilerinin ve dijital göçmen olarak onların öğretmenlerinin teknoloji tercihlerini ve teknolojik özelliklerini incelemek amaçlanmıştır. Bu amaçla eğitim alanında bir çalışma yürütülmüş ve nicel araştırma yöntemi ile bir grup devlet lisesi öğrencisi ve öğretmenine `Teknoloji Deneyim Anketi` uygulanarak bu iki grubun teknoloji kullanım özellikleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Mikro alanda elde edilen bulgular sonucu teknoloji kullanımında, dijital yerlileri dijital göçmenlerden farklı kılan nitelikte keskin teknolojik eşitsizlikler bulunmamıştır. Anahtar Kelimeler: Bilgi Toplumu, Dijital Çağ, Dijital Göçmen, Dijital Yerli, Kuşaklar, Kuşaklararası Farklılıklar
dc.description.abstractCommunities reformed after internet-the most important invention of the Digital Age, has taken part in our lives. The communities born in the similar time internal, affected by similar economic and social formations and behave in similar manner costitute the generations. In the Digital Age a new characteristic- `digital inequalities` have been added to generations' other characteristics as idiosynchratic values, perceptions, attitudes and behaviours, strengths and weaknesses. The digital world has given birth to the concepts of `digital native` and `digital immigrant` among the generations. The last digital natives are the individuals of today's last generation Gen Z and continue to live as technology addicts.In this study, firstly information society and digital age are explained, digital native and digital immigrant concepts are defined and afterwards generations are classified, intergenerational differences and generation Z are examined. This study focuses on examining the high school students as the last digital natives and their teachers as digital immigrants and their technological preferences and technological features. Therefore a survey; `Experience with Technology Questionnaire` was administered. The participants were a group of 10th grade high school students and their teachers. The survey aims to determine the technology usage features of that two groups. The results of this micro field study has highlighted that there are no sharp technological contrast between digital natives and digital immigrants.Keywords: Information Society, Digital Age, Digital Native, Digital Immigrant, Generations, Differences among the Genertionsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleDijital çağda kuşaklararası farklılıklar ve z kuşağı:Dijital yerliler ve dijital göçmenlerin teknoloji kullanım özelliklerine yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeGenerational differences in the digital age and generation z:A survey on technology usage features of digital natives and digital immigrants
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-27
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10312566
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid604957
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess