Wes Anderson filmlerinde mizansen kurulumu
dc.contributor.advisor | Kabadayı, Lale | |
dc.contributor.author | Altun, Engin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:09:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:09:11Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/340959 | |
dc.description.abstract | Auteur kuramı, yönetmenin filmin tek yaratıcısı konumunda olduğu bir sinema düzenini ifade etmektedir. Yönetmenin kişisel üslubunun filmlerinde tanınabilmesi, kuramın en önemli şartını oluşturmaktadır. Kuramın ortaya çıkışından itibaren auteur olarak değerlendirilen yönetmenlerin filmleri incelenerek, bir yönetmenin hangi şartlarda auteur olarak değerlendirileceği sorusu tartışılmıştır. II. Dünya Savaşı sonrası ülkelerindeki sinema yaratım sürecinden rahatsız olan Fransız eleştirmenlerce ortaya atılan auteur yaklaşımı, zamanla uluslararası anlamda kabul görerek sinemanın ve yönetmenin değerini arttıran eleştirel bir kurama dönüşmüştür. Wes Anderson, çağdaş Amerikan sinemasının önemli auteur yönetmenlerinden biri olarak kabul edilmektedir. Senaryosunu yazdığı ve yönetmenliğini yaptığı filmlerde tanınabilmesini sağlayan, mizansen unsurlarında dikkat çeken kişisel tercihleri, yönetmenin araştırma konusu olarak seçilmesini sağlayan önemli faktörlerden biridir. Dekor, kostüm, set tasarımı, kamera hareketleri ve kompozisyon konusundaki özgün tercihleri, örneğin yönetmeni diğer yönetmenlerden ayıran renk tercihleri, onun günümüz sinemasında önemli bir başarı ve takipçiye ulaşmasını sağlamıştır.Çalışmanın birinci bölümünde auteur kuramın tanımı ve ortaya çıkış süreci ele alınırken, ikinci bölümde sinemada mizansen unsurlarının çeşitleri ve teknik tanımlara yer verilmiştir. Çalışmanın üçüncü ve son bölümünde ise, auteur yönetmen tanımına uyan filmleriyle Wes Anderson'ın, çektiği dokuz uzun metrajlı filmin mizansen yapıları ve sinematografik unsurları incelenerek, araştırma konusunun temelini oluşturan irdeleme ve karşılaştırmalar gerçekleştirilmiştir. | |
dc.description.abstract | Auteur theory is pointing to a fact that director is the most essential part of the film process. The personal style of the director in a film is the major requirement in auteur theory. With the history of the auteur theory, the directors who were known as auteurs films have been criticized and reviewed in order to find out in which terms a director should be named as an auteur. The auteur theory which was established by cinema critics in France who were not satisfied with the cinematic approach in their country, has been a theory that was agreed upon in globally and raised the importance of both the director and the film itself.Wes Anderson is one of the most important auteur directors in modern American Cinema. One of the main reasons why I chose Wes Anderson to be the subject of my thesis is because his personal choices of mise-enscène elements that makes him recognizable in his films that he both directs and writes the scripts. His unique choices in setting, costume, production design, camera movement, composition and the color palette in his films seperates him from other directors and gives him a reputation and fame in cinema nowadays.In the first part of this thesis, the auteur theory definition and its origins and in the second part types and the technical definitions of the mise-en-scène will be researched. And in the third and the last part of the thesis, the director Wes Anderson that fits to the expression 'Auteur' and his nine featıure films mise-en-scène and cinematograhic elements will be the basis of this research. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.title | Wes Anderson filmlerinde mizansen kurulumu | |
dc.title.alternative | Mise-en-scène setup in Wes Anderson films | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-13 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10304477 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 601826 | |
dc.description.pages | 209 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |