Show simple item record

dc.contributor.advisorÖcal, Lale Han
dc.contributor.authorAydin, Gökhan
dc.date.accessioned2020-12-29T07:09:05Z
dc.date.available2020-12-29T07:09:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/340937
dc.description.abstractSinema, doğuşundan günümüze kadar sayısız denemelere ve araştırmalara konu olmuştur. Bu araştırmalar ve denemeler sinema içerisinde birçok alan ayrımı yapılmasını sağlamıştır. Bu alanlardan biri de sinemada görsel efekttir. Görsel efekt, sinema ile var olmuş ve sinema ile birlikte gelişmiştir. Sinemanın dijitalleşmesi öncelikle sinema görsel efektinden başlamıştır. Bu bağlamda sinema görsel efekt tasarımı bu teknolojik gelişmelerden hem faydalanmış hem de katkı sağlamıştır. Görsel efektin kullanıldığı bir diğer alan ise video oyunlardır. Tıpkı sinemada olduğu gibi video oyunlarda da, başlangıcından itibaren kullanılmaya başlanmıştır. Video oyunlarda görsel efekt kullanımı ve sinema görsel efektinin dijitalleşmesi aynı döneme denk gelmiştir. İki alanın da hem görsel efekti yoğunlukla kullanması hem de günümüzde iki alanın görsel efektten bağımsız düşünülememesi, görsel efekti iki alanın ortak noktası olmasının sebeplerinden biri olmuştur. Görsel efekt iki alanda ortak çalışma alanı olma özelliği taşımasına rağmen, görsel efekt üzerine yapılan çalışmalar birbirinden bağımsız yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı, görsel efekti, iki alanın ortak çalışma, üretim sahası ve kullanımına hitap eden kapsayıcı bir araç olmasının içinde barındırdığı potansiyelleri açığa çıkarmaktır. Bu doğrultuda her iki alanda çalışan tasarımcılarla görüşülerek görsel efekt tasarımının endüstri üzerindeki haritası çıkarılması amaçlanmıştır. Bu bağlamda nitel araştırma yöntemlerinden çoklu durum çalışması yapılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen veriler, tematik kodlama ile kategorize edilmiş ve analizi yapılmıştır.
dc.description.abstractCinema has been the subject of numerous experiments and researches since its birth. These researches and experiments have enabled many areas to be distinguished in cinema. One of these areas is the visual effect in cinema. The visual effect has existed and also has evolved with cinema. The digitalization of cinema started with the visual effects of cinema. In this context, cinema visual effects design has benefited and contributed to these technological developments. Another area where visual effect is used is video games. Just like in cinema, it has also been used in video games since the beginning. The use of visual effects in the video games and the digitization of visual effect in the cinema coincided within the same period. The fact that both areas use the visual effect intensively and the two areas cannot be considered independent of the visual effects has been one of the reasons why the visual effect is the common point of the two areas. Despite its being a common area in both fields, studies on visual effects was carried out independently.The purpose of this study is to reveal the potentials of the visual effects as being an inclusive tool that addresses the common work, production area and use in the two areas. In this respect, it is aimed to get a visual map of the visual effects design by interviewing the designers working in both fields. In this context, multiple case studies were conducted from qualitative research methods. And then the data obtained from interviews were categorized and analyzed by thematic coding.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleUsage and common aspects of visual effects in cinema and video game
dc.title.alternativeSinema ve video oyunlarda görsel efektlerin kullanımı ve yaygın alanları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-17
dc.contributor.departmentGörsel İletişim Tasarımı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmThree dimensional modelling
dc.subject.ytmTwo dimensional modelling
dc.subject.ytmSurface modelling
dc.subject.ytmElectronic visual communication
dc.subject.ytmComputer aided modelling
dc.subject.ytmComputer animation system
dc.subject.ytmThree dimensional animation system
dc.subject.ytmVisual effects
dc.subject.ytmVideo games
dc.subject.ytmCinema
dc.identifier.yokid10254757
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid554591
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess