Show simple item record

dc.contributor.advisorAnar, Suat
dc.contributor.authorCivelek, Hatice Tuba
dc.date.accessioned2020-12-29T07:09:03Z
dc.date.available2020-12-29T07:09:03Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-04-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/340929
dc.description.abstractÇizgi film denildiğinde özellikle 1990 kuşağı çocuk ve yetişkinlerin dünyasında akla gelen ilk isim Walt Disney'dir. Yapım firması Walt Disney Company, üretimi, marka kimliği ile animasyon film piyasasına uzun yıllar damga vurmuş, her yıl ürettiği çizgi filmlerle işlerliğine devam eden küresel bir şirkettir. 1990'lı yıllar Disney çizgi filmleri başta olmak üzere animasyon film üretimlerinin verimliğinin arttığı yıllardır. Çalışmanın amacı, 1990'lı yıllarda Türkiye'de sinemada yayınlanmış Disney çizgi filmlerinin algı yönetimini nasıl gerçekleştirdiğidir. Bu doğrultuda, en iyi gişe yapmış Disney filmleri, Lasswell modeli temel alınarak incelenmiştir. Filmlerin içerik analizinde, hikâyeleme tekniği, iktidar vurgusu, ideolojik bakış açısı, kadın - erkek temsiliyeti, şiddet içeren sahneleri ve diğer Disney filmleriyle benzerliği gibi parametreler gözönüne alınarak ele alınmıştır. Araştırmanın konusunu ve gidişatını belirleyen en önemli noktalardan biri Disney'in kendi imajını ve ideolojisini izleyiciye nasıl fark ettirmeden verdiğini göstermektir. Anahtar Sözcükler: animasyon, Disney, algı, 90lar, çizgi filmler
dc.description.abstractWhen it is called cartoon, Walt Disney is the first name that comes to mind especially in the world of children and adults in the 1990s. The production company, Walt Disney Company, is a global company that continues to operate with the cartoons it produces every year, stamped in its production, brand identity and animated film market for many years. 1990s Disney cartoons, especially in the production of animated film production has increased for years. The purpose of the study, perception management of the cinema in the 1990s, Disney cartoons published in Turkey, is how it performs. To this end, the best boxing Disney movies were analyzed based on the Lasswell model. In the content analysis of the films, the narration technique, stress of power, ideological point of view, representation of women and men, scenes of violence and similarity with other Disney films were taken into consideration. One of the most important points that determine the subject and the course of the research is to show how Disney gave its own image and ideology without noticing the audience.Keywords: animation, Disney, perception, 90s, cartoonsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.title1990lar Disney çizgi filmlerinin lasswell modeli üzerinden içerik analizi
dc.title.alternativeContent analysis on the lasswell model of Disney cartoon films in 1990s
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-29
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10235668
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531404
dc.description.pages295
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess