Show simple item record

dc.contributor.advisorYeniçeri Alemdar, Mine
dc.contributor.authorKarataş Çelik, Ayla
dc.date.accessioned2020-12-29T07:08:39Z
dc.date.available2020-12-29T07:08:39Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-03-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/340847
dc.description.abstractBenlik sunumu konusunda yapılan çalışmalarda sosyal paylaşım ağı kullanımlarının artmasıyla birlikte araştırma mecralarının değiştiği görülmektedir. 2000'li yıllardan itibaren yeni iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler sonrası toplumsal hayata hızla giren sosyal ağlar, insanların gündelik hayat pratiklerini, etkileşimlerinin yapısını, insan ilişkilerini ve nihayetinde benlik sunumlarını etkilemiş ve dönüştürmüştür. Buradan hareketle mevcut araştırmada; sosyal paylaşım ağı sitelerinden olan ve dünya genelinde yaygın olarak kullanıldığı bilinen, kullanıcılarına video/fotoğraf/canlı yayın paylaşımları yapabilme olanakları sağlayan, ayrıca kişiler/gruplar arası özel iletişim kurma özellikleri ile öne çıkarılan Instagram uygulamasında; gençlerin ortaya koyduğu benlik sunumlarının anlamlandırılması amaçlanmıştır. Çalışma grubu olarak belirlenen genç bireylerin gündelik yaşantılarına ilişkin deneyimlerini sürekli ve yoğun bir şekilde diğer kullanıcılara açmaları ve aynı zamanda diğerlerinin takipçisi/seyircisi olma durumları çalışmanın sorguladığı temel konulardandır.Benlik sunumu bağlamında Goffman'ın dramaturji kuramı, çalışmanın kavramsal çerçevesini oluşturmaktadır. Etkileşimin değişen yapısı, sanal benliklerin inşası, toplumsalın benliğe olan etkisi ve tüm bunların sosyal ağlar sonrası değişimi, kavramsal olarak incelenmiştir. Araştırma kapsamında, Instagram uygulamasında genç̧ bireylerin benlik sunumlarını tanımlamak ve betimlemek için, nitel araştırma yönteminin kullanılması uygun görülmüştür. Araştırma sorunsalına uygun olarak olgubilim deseni tercih edilmiş, gençlerin Instagram'daki benlik sunumları incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Ağlar, Instagram, Benlik Sunumu, Dramaturji
dc.description.abstractIn the studies on self-presentation, it is seen that research channels have changed with the increase in the use of social network. Social networks that entered social life rapidly with the developments in new communication technologies after the 2000s ultimately influenced and transformed the daily life practices, the structure of their interactions, human relations and self-presentations of people. Therefore, in the current research; with the Instagram application, which is one of the social networking sites and known to be widely used all over the world, provides users the opportunity to share videos / photos / live broadcasts and also features special communication between individuals / groups; it is aimed to make sense of self-presentations of young people. One of the main issues that the study questions is the fact that young people identified as working groups are constantly and intensively opening up their experiences regarding their daily lives to other users and at the same time being the follower/audience of others.In the context of self-presentation, Goffman's theory of dramaturgy constitutes the conceptual framework of the study. The changing structure of interaction, the construction of virtual selves, the social impact on the self and the change of all these after social networks was conceptually examined. Within the scope of the research, it was deemed appropriate to use qualitative research method to identify and describe self-presentations of young individuals in Instagram application. Phenomenology design was preferred in accordance with the research problematic and youngesters self presentation on Instagram was examined.Keywords: Social Networks, Instagram, Self-Presentation, Dramaturgyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleBenlik sunumu bağlamında sosyal ağ platformları: Instagram örneği
dc.title.alternativeSocial network platforms in terms of self-presentation: Sample of Instagram
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-31
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmSelf-presentation
dc.subject.ytmEgo
dc.subject.ytmInterplay
dc.subject.ytmSymbolic interaction
dc.subject.ytmVisual interactive
dc.subject.ytmMultimedia
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmSelf concept
dc.identifier.yokid10252394
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid617660
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineİletişim Araştırmaları Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess