A semiotic investigation of the violence elements presented in children cartoons in visual media
dc.contributor.advisor | Üçer, Neda | |
dc.contributor.author | Aktürk, Derya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:07:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:07:43Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/340657 | |
dc.description.abstract | Günümüzde şiddet ve saldırganlık toplumun tüm katmanlarında görülen yaygın bir sorun olarak dikkat çekmektedir. Şiddetin toplumda yaygınlaşmasına paralel olarak, şiddet olaylarına dahil olma yaşı da giderek düşmekte, çocukların duygusal ve fiziksel gelişimlerini etkileyen en önemli faktörlerden birinin şiddet olgusu olduğu çeşitli araştırmalarla ortaya konulmaktadır. Bu durum ailede ve okulda olduğu kadar kitle iletişim araçlarında ve özellikle de televizyon ve interneti gibi medyalar aracılığıyla çocuklar tarafından yaygın olarak izlenen çizgi filmlerdeki şiddet unsurlarının etkisini de tartışma alanına taşımaktadır.Son yıllarda yeni medya kanallarının yaygınlaşması, görsel ve dijital platformların çizgi ve animasyon tekniklerinde kaydettikleri gelişmeler de bu alandaki tartışmalara yeni boyutlar kazandırmaktadır. Tüm bu tartışmalara katkıda bulunmak amacıyla yapılan bu çalışma Türkiye'de ilkokul çağı (7-12 yaş) çocuklarının çizgi film izleme alışkanlıklarını ve çizgi filmlerdeki şiddet unsurlarının çocuklar üzerindeki etkilerini semiyotik analiz teknikleri kullanarak incelemek amacıyla yapılmıştır. Çizgi filmlerdeki şiddet varlığını ve unsurlarını göstererek konuya dikkat çektiğimiz çalışmanın ilk bölümünde çocuk gelişimi, şiddet, çizgi filmler ve gösterge bilim kavramları ana çizgileriyle açıklanmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise semiyotik (gösterge bilimsel) analiz teknikleri kullanılarak, ilkokul çocuklarının çizgi filmler dolayısıyla maruz kaldıkları şiddet unsurlarının çocukların bilişsel ve sosyal gelişimi açısından etkileri, ilkokul çocuklarıyla yapılan anket çalışmasıyla birlikte ele alınmaktadır. | |
dc.description.abstract | Today, violence and aggression draw attention as a widespread problem in all layers of society. In parallel with the spread of violence in the society, the age of participation in violence is gradually decreasing, and various studies reveal that violence is one of the most important factors affecting the emotional and physical development of children. This leads to the debate about the role of mass media, especially television and the role of the Internet in child development, the effects of violence in cartoons that are widely watched by children through this media.Recent developments in new media channels, visual and digital platforms in line and animation techniques have also given new dimensions to the debate in this area.This study was conducted in order to contribute to all these discussions schoolchildren (7-12 years) in Turkey children's cartoon viewing habits and line the impact on children of violence; the film is carried out to investigate using semiotic analysis techniques. In the first part of our work, which draws attention to the issue by showing the elements and elements of violence in cartoons, the concepts of child development, violence, cartoons, and semiotics are explained with the main lines. In the second part of the study, the effects of elements of violence which primary school children are exposed to because of cartoons in terms of cognitive and social development of children are studied together with the questionnaire study with primary school children using semiotic analysis techniques. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | A semiotic investigation of the violence elements presented in children cartoons in visual media | |
dc.title.alternative | Görsel medyada çocuk çizgi filmlerinde sunulan şiddet unsurlarının semiyotik araştırması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-10 | |
dc.contributor.department | Görsel İletişim Tasarımı Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10304085 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 601322 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |