A pilot study on rational drug use and drug usage habits
dc.contributor.advisor | Şencan, Nazlı | |
dc.contributor.author | Çelik, Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:01:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:01:04Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/340393 | |
dc.description.abstract | Amaç: Akılcı olmayan ilaç kullanımı ve kullanılmayan ilaçların israfı mordern dünyanın önemli problemleri arasındadır. Çalışamada esas amaç, bir halk modeli olaraka üniversite öğrencilerinde akılcı ilaç kullanım alışkanlıklarını ve kullanılmayan ilaçların israfı konusundaki farkındalığı değerlendirmektir.Materyal & Metot: Çalışma İstanbul Yeditepe Üniversitesi içerisinde gerçekleştirilen Kullanılmayan İlaç Toplama Kampanyası ile başlamıştır. Kampanya katılımcılarının ilaç kullanım alışkanlıkları ve kullanılmayan ilaç israfı konusundaki anketi cevaplamaları istendi. 107 katılımcının 65'i anketi yanıtlamayı kabul etti. Anket soruları literatür değerlendirmesi sonucu oluşturuldu ve akılcı ilaç kullanımı alışkanlıklarını ölçen bir skorlama sistemi oluşturuldu. Puan yükseldikçe ilaç kullanımı daha aklıcı olarak yorumlandı. Sonuçlar aralarındaki herhangi bir ilişki ya da farklılığı bulmak amacıyla birbirleriyle kıyaslandı.Bulgular ve sonuç: Akılcı ilaç kullanımı skoru ortalaması oldukça yüksek olarak 7,14 bulunmuştur. Sosyodemografik özellikler ile akılcı ilaç kullanımı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. Genel olarak, akılcı ilaç kullanım alışkanlıkları ve kullanılmayan ilaç israfı eczacılık fakültesi ile diğer üniversite üyeleri arasında farklı bulunmuştur. Akılcı olmayan kullanım ile ilgili çoğu problem eğitim ile çözülebilinir. Akılcı ilaç kullanımını arttırabilmek için, doktor ve eczacılar halkı uygun şekilde eğitebilecek kadar iyi bir eğitim almalıdırlar. Eczacılar hastanın en ulaşması en kolay sağlık uzmanı olarak akılcı ilaç kullanımını geliştirme ve kullanılmayan ilaç israfının negatif etkileri konusunda uyarmada önemli bir role sahiptir. Halk eğitiminin önemi vurgulanmalıdır. Genel toplum alışkanlıklarını belirlemek için çalışmalar yapılmalıdır ve tüm dünyayı etkileyecek düzeye ulaşmadan, sağlık çalışanları özellikle de eczacılar konuyla ilgili yapılan hataların düzeltilmesi için teşvik edilmelidir. | |
dc.description.abstract | Purpose: Irrational drug use and unused drug waste are considerable problems in the modern world. In this study, the main aim was to assess the rational drug use habits and awareness of unused drug wastage among university associates.Materials & Method: The study began with an Unused Drug Gathering Campaign on the campus of Yeditepe University in Istanbul, Turkey. The participants in the campaign were asked to complete a questionnaire about drug use habits and awareness of unused drug waste. 65 participants out of a total of 107 people who were involved in the campaign agreed to complete the questionnaire. The survey questions were formulated based on a literature review, and a score system that measured rational drug use habits was also constructed in the light of the literature. Higher score meant more rational drug use. The results were compared to find any correlation or differences.Result and Conclusion: The mean rational drug use score was 7.14, a relatively high figure. There were no statistically significant differences between rational drug use and socio-demographic parameters. Behavioral patterns related to rational drug use and awareness of unused drug wastage among members of the faculty of pharmacy was generally different from that of other participants. Most of the irrational use problems may be able to be solved by appropriate education. To improve rational drug use, doctors and pharmacists should be competent to educate the public properly. Pharmacists are the most accessible health care professionals for the patient, and have an important role in enhancing rational drug use, and warning about the negative effects of unused drug waste. The need for public health education should be emphasized. Further studies should be conducted to assess the drug use habits of the public; in addition, health care professionals and particularly community pharmacists should encourage the public to correct any harmful drug use behavior. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eczacılık ve Farmakoloji | tr_TR |
dc.subject | Pharmacy and Pharmacology | en_US |
dc.subject | Halk Sağlığı | tr_TR |
dc.subject | Public Health | en_US |
dc.title | A pilot study on rational drug use and drug usage habits | |
dc.title.alternative | Akılcı ilaç kullanımı ve ilaç kullanım alışkanlıkları üzerine bir pilot çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Klinik Farmasi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Pharmacists | |
dc.subject.ytm | Drug residues | |
dc.subject.ytm | Drug utilization | |
dc.subject.ytm | Drug consumption | |
dc.subject.ytm | Public education | |
dc.identifier.yokid | 420943 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 299058 | |
dc.description.pages | 154 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |