Show simple item record

dc.contributor.advisorİnal, Habibe Serap
dc.contributor.authorKardeş Ekici, Derya
dc.date.accessioned2020-12-29T06:59:15Z
dc.date.available2020-12-29T06:59:15Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-04-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/340194
dc.description.abstractBu çalışma bağımsız yürüyen Serebral Palsili (SP) çocuklarda statik ve dinamik dengenin gelişimi üzerine Nintendo Wii Fit'in etkilerini sağlıklı çocuklarla karşılaştırmalı olarak değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya SP tanılı 14 çocuk (yaş ort: 9.92±2.99 yıl E/K=9/5 ) ile normal gelişim gösteren 20 çocuk (yaş ort: 9,40±3,13 yıl, E/K=9/11) katılmıştır. Katılımcıların kas tonusu, kas boyu ve esnekliği, kaba motor fonksiyon seviyeleri statik ve dinamik denge becerileri, fonksiyonel durumları ve günlük yaşam aktiviteleri değerlendirilmiştir. İstatistiksel analizler SPSS 22,00 programı ile yapılmıştır. Çalışmamızda katılımcılardan SP tanılı çocuklar deney, normal gelişim gösteren çocuklar ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Gruplar kendi içinde egzersiz ve egzersiz+wii şeklinde iki alt gruba ayrılmıştır. 16 hafta süreyle egzersiz grubuna haftada 1 gün temel denge egzersizleri yaptırılırken egzersiz+wii grubuna ek olarak haftada 1 gün Nintendo Wii Fit oyunları oynatılmıştır. Çalışmamızın sonucuna göre; gruplar arası karşılaştırmada temel denge egzersizleri dinamik denge ve fonksiyonel durum üzerinde etkili olurken Nintendo Wii Fit destekli temel denge egzersizleri tüm parametrelerin gelişimde etkili olmuştur (p≤0,05). Sonuç olarak Nintendo Wii Fit SP'li çocukların statik ve dinamik dengeleri ile fonksiyonel becerilerinin gelişiminde etkili ve eğlenceli bir yöntemdir. Bununla birlikte bu alanda yapılacak çalışmaların artması Nintendo Wii Fit'in rehabilitasyon alanında kullanımının yaygınlaşmasına katkı sağlayacaktır. Anahtar Kelimeler: Serebral Palsi, Sanal Gerçeklik, Nintendo Wii Fit, Denge.
dc.description.abstractThis study was conducted to evaluate the effects of Nintendo Wii Fit on the static and dynamic balance in the development of independent walking in children with Cerebral Palsy (CP) compared with healthy children. 14 children (mean age: 9.92±2.99 years, B/G= 9/5) with CP and 20 children with normal development (mean age: 9,40±3,13 years, B/G= 9/11). Participants were assessed for muscle tone, muscle length and flexibility, gross motor function levels, static and dynamic balance skills, functional status, and activities of daily living. SPSS 22.00 program was used for statistical analysis. In our study, case group contains children with CP and control group contains children with normal development. The groups are divided into two subgroups in the form of exercise and exercise+wii. Nintendo Wii Fit games were played 1 day a week in addition to exercise+wii group while basic balance exercises were performed for 1 day a week for 16 weeks. According to a result of our work; in the comparison between the groups, Nintendo Wii Fit-supported basic balance exercises are effective in the development of all parameters while the basic balance exercises affect the dynamic balance and functional state (p˂0,05). As a result, Nintendo Wii Fit of to develop static and dynamic balances and their functional skills effective and fun a way at children with SP. Furthermore, future research on this area will contribute to the spread of Nintendo Wii Fit's use in the field of rehabilitation.Key Words: Cerebral Palsy, Virtual Reality, Nintendo Wii Fit, Balance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFizyoterapi ve Rehabilitasyontr_TR
dc.subjectPhysiotherapy and Rehabilitationen_US
dc.titleBağımsız yürüyen serebral palsili çocuklarda nintendo wii fit eğitiminin statik ve dinamik denge üzerine etkileri
dc.title.alternativeThe effects of nintendo wii fit training on the static and dynamic balance of independent walking in children with cerebral palsy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-03
dc.contributor.departmentFizik Tedavi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCerebral palsy
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmWalking
dc.subject.ytmPatient education
dc.subject.ytmEquilibrium
dc.subject.ytmPhysical therapy
dc.subject.ytmVirtual reality
dc.identifier.yokid10143323
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid464117
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess