Comparison of the effects of video mediated nutrition education and traditional nutrition education on nutrition knowledge level in adolescents
dc.contributor.advisor | Okan Bakır, Binnur | |
dc.contributor.author | Aydin, Sema | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:57:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:57:33Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/340006 | |
dc.description.abstract | Adölesan dönemdeki yetersiz ve kötü beslenme alışkanlıkları ileri yıllarda osteoporoz, şeker hastalığı, şişmanlık, kalp-damar hastalıkları, cinsel olgunlaşmada gecikme ve bazı organ kanserlerine neden olabilmektedir. Beslenme eğitimi programlarında video öğretiminin kullanılmasının öğrenmeyi zenginleştirebileceği, yetişkin öğrencilere yönelik bilgileri organize etmek ve sunmak için yenilikçi bir yol sağlayabileceği düşünülmektedir. Bu çalışma ergenlerde video ile verilen beslenme eğitiminin beslenme bilgi düzeyine etkisinin geleneksel eğitimle karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. 72 adölesan ile yapılan bu çalışmada biri müdahale biri kontrol olmak üzere 2 grup vardır. Müdahale grubu 13 kız öğrenciden ve 23 erkek öğrenciden oluşurken, Kontrol grubu 18 kız öğrenciden ve 18 erkek öğrenciden oluşmuştur. Adölesan Beslenme Bilgi Düzeyi (ABBİD) ölçeği kullanılmıştır. Müdahale grubuna araştırmacı tarafından bir markette çekilen beslenme eğitimi videosu izletilmiştir. Kontrol grubuna ise slayt ile beslenme eğitimi hazırlanmış ve bu eğitim araştırmacı tarafından sözel olarak verilmiştir. İki eğitimin de içeriği aynıdır. Eğitimlerin öncesinde ve sonrasında öntest ve sontest yapılmıştır. Bu eğitimlerin sonuçlarına göre iki eğitim de beslenme bilgi düzeyini arttırmıştır, bu artışın istatistiksel analizler sonucunda anlamlı olduğu görülmüştür (p<0.05). Ancak iki gruptaki artışlarda istatistiksel olarak fark bulunamamıştır (p>0.05). Beslenme eğitimi etkinlikleri düzenlenmesi ve bu eğitimlerin müfredatta kendine yer buluması, etkin eğitim yöntemleriyle ele alınması adölesanların sağlıklı besinleri seçip uygun beslenme davranışı geliştirebilmelerini sağlayacaktır. | |
dc.description.abstract | Inadequate and poor eating habits during adolescence may cause osteoporosis, diabetes, obesity, delay in sexual development, cardiovascular diseases and some organ cancers in the later years. In order to make adolescents be able to choose healthy foods and develop appropriate nutritional behaviours regarding recommendations interventions should be organized and should be addressed with school programmes. This study aims to compare the effects of video mediated nutrition education with traditional nutrition education on nutrition knowledge level in adolescents. This study was conducted with 72 adolescents. Intervention group was consisted of 13 female students, 23 male students, while the control group consisted of 18 female students and 18 male students. Adolescent Nutrition Knowledge Questionnaire(ANKQ, ABBID) scale was used to determine nutritional knowledge. Intervention group watched a video taken at supermarket while control group was educated with slidesand verbally by the researcher. Pre-test and post-tests were conducted before and after the trainings. According to the results, both of the interventionssignificantly increased the nutritional knowledge level (p <0.05). However, the difference between groups were not statistically significant (p>0.05). Organizing nutritional education activities and including courses in the curriculum and dealing with them with effective education methods enable adolescents to choose healthy foods and develop appropriate nutrition behaviors. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Beslenme ve Diyetetik | tr_TR |
dc.subject | Nutrition and Dietetics | en_US |
dc.title | Comparison of the effects of video mediated nutrition education and traditional nutrition education on nutrition knowledge level in adolescents | |
dc.title.alternative | Adölesanlarda video ile yapılan beslenme eğitimi ile geleneksel beslenme eğitiminin beslenme bilgi düzeyine etkisinin karşılaştırılması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-30 | |
dc.contributor.department | Beslenme ve Diyetetik Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Nutrition education | |
dc.subject.ytm | Nutrition | |
dc.subject.ytm | Nutrition surveys | |
dc.subject.ytm | Level of knowledge | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.identifier.yokid | 10277307 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 577777 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |