Show simple item record

dc.contributor.advisorAtçı, Baransel
dc.contributor.authorTinaz, Tacettin
dc.date.accessioned2020-12-29T06:48:47Z
dc.date.available2020-12-29T06:48:47Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339405
dc.description.abstractÖZET İçinde yaşadığımız dünyanın karmaşıklığı arttıkça, öğrenen organizasyon kavramı gittikçe yaygın bir felsefe haline geliyor. Yarının karmaşık dünyasının başarılı organizasyonunun öğrenen bir organizasyon olacağı iddia edildiğinden, pek çok kişi, öğrenen organizasyonlar yaratmanın metotlarını ortaya çıkarmaya çalışıyor. Takım halinde öğrenme disiplini, öğrenen organizasyonlar yaratmak için gerekli temel kavramlardan biridir. Yeni bir düşünce tarzı olarak sistem düşünüşü disiplini ve bir sistemin modelini oluşturmak için grafiksel bir dil olarak sistem dinamikleri yaklaşımı, yönetici takımlarına karmaşık problemlerle başa çıkabilmeleri için sırasıyla bir perspektif ve bir metodoloji sağlar. Bu çalışmada, takım halinde öğrenmeye katkıda bulunacak bir metodoloji olarak sistem dinamikleri yaklaşımı incelenmiştir. Sistem dinamikleri ve takım halinde öğrenme ile 'işkili temel kavramların gözden geçirilmesinden sonra, örnek olaya dayalı bir sistem îinamikleri modeli kurularak ve bu model ile bazı denemeler yapılarak, sistem dinamikleri metodolojisinin takım halinde öğrenmeyi nasıl desteklediği gösterilmiştir. Modelin kurulması ve simülasyonu için sistem dinamikleri model kurma yazılımı olan `ithink` kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, takım üyelerinin kendi düşüncelerine sıkı sıkıya bağlanmak yerine onlardan şüphe etmelerine ve onları sorgulamalarına, tartışmanın galibi olmaya çalışmak yerine birbirlerinden öğrenmelerine olanak sağladığından, sistem dinamiklerinin takım halinde öğrenmeyi kolaylaştırma konusunda etkili bir metodoloji olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractABSTRACT As the world we live in is getting more and more complex, the concept of learning organization is becoming an increasingly widespread philosophy. Many people are trying to find out methods for building learning organizations, because it is asserted that the successful organization of tomorrow's complex world would be a learning organization. Team learning discipline is one of the fundamental concepts for building a learning organization. Systems thinking discipline, as a new way of thinking, and system dynamics approach, as a graphic language for building a model of a system, provide a perspective and a methodology respectively for management teams in handling complex problems, and contribute to team learning on the way of building learning organizations. This research discusses system dynamics methodology as an approach to facilitate team learning. After reviewing the fundamental concepts related to system dynamics and team learning, by building a system dynamics model based on a case, and by conducting some experiments with the model, it illustrates how system dynamics methodology can be used to support team learning. The system dynamics model building software `ithink` is used for building and simulating the model. It is determined by this research that system dynamics is an effective methodology in facilitating team learning, since it enables team members doubt and question their ideas rather than stubbornly clinging to their own opinions and learn from each other rather than trying to win the discussion. IXen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleFacilitating team learning by using system dynamics approach
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSystem dynamics
dc.subject.ytmSimulation
dc.subject.ytmLearning organizations
dc.identifier.yokid85289
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid85289
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess