Show simple item record

dc.contributor.advisorAtçı, Baransel
dc.contributor.authorYilmaz, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T06:48:41Z
dc.date.available2020-12-29T06:48:41Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339381
dc.description.abstractÖZET 1990'larla birlikte, ayakta kalmak isteyen organizasyonlar için öğrenen örgüt olma bir çıkış yolu hali gelmiştir. Öğrenen organizasyon bireysel öğrenmeyi ve organizasyonel öğrenmeyi içerir. Öğrenen örgütün kullandığı önemli araçlardan biride Strateji Laboratuarlarıdır. Strateji laboratuarları, zamanı ve mekanı sıkıştırmak suretiyle yöneticilere uzun vadeli kararlarını ve muhtemel sonuçlarını risksiz bir ortamda test etme imkanı verir. İster kar amaçlı ister kar amacı gütmeyen organizasyonlarda sosyal faktörlerin modele katılabilmesi, modelin gerçekçi olmama handikabını ortadan kaldırdığı gibi oldukça gerçekçi sonuçlarında alınmasını beraberinde getirir. Bu araştırmada öğrenen organizasyonlar ve öğrenen organizasyonlarda bir yönetim aracı olarak strateji laboratuarı ele alındı. Yaratılan strateji laboratuarında, stratejiler denenerek sonuçları ortaya kondu. Stok seviyelerine bağlı muharebe etkinliğinin Ithink yardımıyla modellenerek yaratılan Strateji Laboratuarında duygusallık faktörü gibi rakamlarla ifade edilemeyen sosyal faktörlerde kullanıldı. Strateji Laboratuarında yapılan testlerde, savaş ve barış koşulları ayrı ayrı denenerek, muharebe etkinliği ölçüldü. ıx
dc.description.abstractABSTRACT In 1990s learning organization became a way out for organizations to survive. Learning organization consists of individual and organizational learning. Strategy laboratories are important tools for learning organizations. Strategy laboratories compress time and space and give opportunity to managers to test their long-term decisions and possible solutions at riskless environment. Since, social factors can be added to the model of profit or nonprofit organizations, realistic results can be obtained. In this study, learning organization and strategy laboratory as a management tool for learning organizations are handled. A strategy laboratory is created, strategies are tried, and results are discussed. Combat effectiveness related to inventory levels is modeled with Ithink. In this strategy laboratory, some social factors like sensitivity are used that can not be express by numerical values. Peacetime and wartime policies are tried in the strategy laboratory and combat effectiveness is measured. Vlllen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleStartegy laboratory as a management tool for learning organizations
dc.title.alternativeÖğrenen organizasyonlarda bir yönetim aracı olarak strateji laboratuvarı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmStrategy
dc.subject.ytmLaboratories
dc.subject.ytmLearning organizations
dc.identifier.yokid85294
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid85294
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess