Show simple item record

dc.contributor.advisorKorkmazyürek, Haluk
dc.contributor.authorKartopu, Muzaffer
dc.date.accessioned2020-12-29T06:48:21Z
dc.date.available2020-12-29T06:48:21Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339308
dc.description.abstractÖZET Hava aracı bakım faaliyetlerinde gösterilen çaba, havacılık sektöründe başarıyı etkileyen önemli faktörlerden birisidir. Etkin işleyen bir bakım sistemi, faal hava aracı sayısını maksimum seviyeye çıkarır, anza oranım minimuma indirir. Hava aracına bağlı olarak ortaya çıkan problemleri önleyebilmek için hava aracı bakım sistemini tam manasıyla kontrol etmek gerekmektedir. Yönetebilmek için kontrol etmek, kontrol etmek için ölçüm yapmak gerekir. Bütün organizasyonlarda performans ölçümüne ihtiyaç vardır. Etkin performans ölçümünün yapılamadığı ortamlarda hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığı belirlenemeyecektir. Özellikle havacılık alanında performans ölçümü hayati öneme sahiptir. Yoğun dikkat ve titizlik gerektiren bu sektörde yapılacak basit bir bakım hatasının maliyeti, malzeme ve eğitilmiş personel kaybı dikkate alındığında çok yüksek olmaktadır. İşletme maliyetlerinin yüksek olduğu havacılık sektöründe, maksimum faydayı minimum harcamayla sağlamak için işletmelerde verimin arttırılması maksadıyla yapılacak çalışmalarda performans ölçüm sistemleri esas alınmalıdır. Bu tezin hedefleri: (a) organizasyonel performans ölçümünün ne olduğunu ortaya koymak (b) genel anlamıyla bakım ve kara havacılık bakım sistemini izah etmek (c) kara havacılık birlik bakım seviyesinde mevcut performansı ortaya çıkarmak (d) bakım performans ölçüm sisteminde geliştirilebilecek alanları tespit etmek (e) kara havacılık bakım sistemi için parasal değerlerle ölçüm yapmayan bir ölçüm sistemi oluşturmaktır. Tezde uygulama için Veri Zarflama Analizi kullanılmıştır. Bir bakım ünitesinin performansının ne olması gerektiğini tespit etmek için aylar karar birimleri oîarak kullamlmışlardır. İlk önce, bakım subayları ve teknisyenlerle yapılan görüşmeler neticesinde girdi ve çıktılar tanımlanmıştır. Daha sonra belirlenen değişkenler için değerler toplanmıştır. Elde edilen değerler CCR modelde kullanılarak fonksiyonlar elde edilmiş ve kurulan model LINDO da çözülmüştür. İkinci adım Veri Zarflama Analizini geliştirmek maksadıyla uygulanmıştır. Bu adımda modele ağırlık kısıtı konulmuş ve ilk adımda yapılan işlemler tekrar edilmiştir. En etkin olan karar birimini tespit için çapraz etkinlik uygulanmıştır. Son olarak etkin olmayan birimler için etkin olmasını sağlayacak hedef değerler bir diğer Veri Zarflama Analizi programıyla belirlenmiştir. Anahtar kelimeler: performans ölçümü, kara havacılık, bakım, veri zarflama analizi xıu
dc.description.abstractABSTRACT The effort shown in aircraft's maintenance activities is one of the most important factors that affect success in aviation units. An active-working maintenance system increases the number of ready aircraft to a maximum level and decreases the breakdown to a minimum level. To prevent problems, related to aircraft, during mission overall maintenance system must work properly and to do this we must control all system. If we want to manage we must control and if we want to control we must measure. In organizations where effective performance measurement can not be done, it is not possible to determine whether it is managed to reach aims or not Especially in aviation, performance measurement has a vital importance. In this field that requires intense attention and care on maintenance, a simple mistake causes loss of supplies and educated staff. In studies that will be done to improve the performance, performance measurement systems must be considered as a base in order to get maximum profit with minimum cost in aviation sector that has high costs. The objectives of this thesis are to: (a) present organizational performance measurement (b) define general maintenance and army aviation maintenance (c) assess and evaluate the current level of maintenance performance within an army aviation unit maintenance (d) identify areas where improvement opportunities exist in the maintenance performance measurement system (e) develop a non-financial performance measurement system that will measure the effectiveness of the army aviation maintenance system efforts. Data Envelopment Analysis was used for the application part of this study. To find target performance level of one maintenance unit, months were used as decision-making units. First, inputs and outputs for an army aviation unit maintenance were defined. These variables defined according to structured interviews with maintenance officers and technicians. Then, data for inputs and outputs were gathered. These data were used in CCR model and functions were taken. Functions were compiled in LINDO and variables' values were found. Second step was to improve DEA model. To improve model weight restrictions were used and same operations were done like in step one. Then to find the most efficient month, cross-efficiency matrix was organized. Finally, to find the target input and output values another DEA software was used for inefficient months. Keywords: performance measurement, army aviation, maintenance, data envelopment analysis. xnen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleOrganizational performance measurement in aircraft maintenance system for army aviation
dc.title.alternativeKara havacılık için hava aracı bakım sisteminde organizasyonel performans ölçümü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMaintenance
dc.subject.ytmArmy aviation
dc.subject.ytmPerformance measurements
dc.subject.ytmData envelopment analysis
dc.identifier.yokid102061
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid97557
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess