Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgür, Sabiha
dc.contributor.authorKansoy, Savaş
dc.date.accessioned2020-12-29T06:47:37Z
dc.date.available2020-12-29T06:47:37Z
dc.date.submitted1982
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339138
dc.description.abstractÖZET Son yıllarda gelişimin değerlendirilmesinde geliştirilen ve oldukça geniş olarak hazırlanan `Denver Gelişimsel Tarama Testi**nin bizim çocuklarımızda değerlendirmesini yapmak ve beslenme bozukluğunun gelişim üzerine etkisini aramak amacı ile yaptığımız çalışmamızda ; 95'i kız, 118fi erkek oîmak üzere toplam 213 normal çocuk ile, 36 mal- nütrisyonlu çocuk çalışma kapsamına alındı. Gelişime ayrıca cins, yaş ve çevre faktörünün etkileri araştırıldı. Testi oluşturan 4 ana fonksiyon olan Kişilik -sosyal, İnce Devinsel, Dil ve Kaba devinsel'e ait test maddelerini, normal olguların $25, #50, $75, $90'ınm geçtiği za manlar ayrı ayrı saptandı. Normal erkek ve kızlar ile malnütrisyon gurubu için $50 ve $90 değerleri ayrı olarak belirlendi. Normal beslenme gösteren olguların gelişimleri Denver populasyonu normları ile, malnütrisyonlu olgular normal olgularla, normal erkek ve kızlar ise kendi aralarında ayrı olarak karşılaştırıldılar. Normal olgularda kız ve erkekler arasında 4 fonksiyonda da hiçbir anlamlı fark lılık yoktu. Normal olguların Denver' e göre $50 noktasında dil fonksiyonu hariç, diğer fonk siyonlarda anlamlı olmayan bir gecikme gösterdiği, $90 noktasında ise herhangi bir ge cikmenin söz konusu olmadığı görüldü. Yani maddelerin başarılma zamanı yalnız $50 nok tasında farklı, sonuçda ise aynı olmaktaydı. Bu sonuç, diğer ülkelerde de gösterildi ği gibi, testin ülkemiz koşullarına göre standardize edilmesi gereğini vurgulamaktadır. Malnütrisyonlu olgular ise tüm fonksiyonlarda gecikme ve hareketlerin başarılma sında düşük başarı gösterdiler. Denver Gelişimsel Tarama Testi ile malnütrisyonlu ol guların belirgin gecikme gösterdiğini söyleyebiliyoruz. Tüm maddeleri başaranlar arasında, anne ve babanın öğrenim ve meslek durumlarının, çocukların kişilik-sosyal, ince devinsel, dil ve kaba devinsel fonksiyonlarına anlamlı bir etkisi olmadığı görüldü. Bu sonuç yapılan benzer çalışmalarla da uygunluk gösteri yordu. -53-
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇocuk Sağlığı ve Hastalıklarıtr_TR
dc.subjectChild Health and Diseasesen_US
dc.titleDenver gelişimsel tarama testi İzmir çocuklarına uygulanması ve malnütrisyonun gelişim üzerine etkisi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid199368
dc.publisher.instituteTıp Fakültesi
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.type.submedicineThesis
dc.identifier.thesisid174816
dc.description.pages56
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess