Show simple item record

dc.contributor.advisorKorkmaz, Emin Erkan
dc.contributor.authorYeşil, Çağri
dc.date.accessioned2020-12-29T06:46:23Z
dc.date.available2020-12-29T06:46:23Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/338863
dc.description.abstractÇizgeyi boyama ve çizgeyi kümeli boyamaNP_zorkombinasyoneloptimizasyon problemleridir. Bu tezde, bu iki probleme çözüm getirmek için yapım ve yeniden yıkım prosedürü, kabul etme kriteri ve tepe tırmanma yönteminin bütünleştirildiği bir yöntem tasarlanmıştır. Yeni aday çözümler yapım ve yeniden yıkım prosedürü tarafından oluşturulurken, bu çözümler daha sonra tepe tırmanma yöntemi tarafından geliştirilmiştir. Geliştirilen çözüm belirli bir kabul etme kriterine göre kabul edilir ya da reddedilir. Buna ek olarak, iki farklı yöntem, kümeyi boyama problemi için tasarlanan yönteme ayrı ayrı eklenmiştir. İlk olarak, aynıçözümlerin yinelenmesini engellemek için tabu mekanizması algoritmaya entegre edilmiştir. Daha sonra ise belirli bir miktar çaprazlama işlemi gerçekleştirmek üzere algoritma popülasyon tabanlı yapıya dönüştürülmüştür. Amaç evrimsel algoritmada kullanılan çaprazlama işleminin sağladığıavantajlardan faydalanmaktır. Ayrıca çizgeyi kümeli boyama işlemi için de, mutasyon benzeri bir operatör sonuçları iyileştirmek için tasarlanan yapıya eklenmiştir.Tasarlanan yapı DIMACS ve GEOM test kümeleri üzerinde denenmiştir. Elde edilen sonuçlar bu iki alanda yapılan benzer ve en iyi sonuçları elde etmişçalışmalarla kıyaslanmıştır.
dc.description.abstractGraph Coloring (GCP) and Graph Set-T Coloring (GSTCP) are NP-hard combinatorial optimization problems.This thesis presents aframework that includes a Ruin and Recreate (RR) procedure, an acceptance criterion and a hill climber in order to solve GCPand GSTCP. Candidate solutions are generated by ruin and recreate methodology and these solutions are enhanced by anintegrated hill climber operation. Then, the acceptance mechanism is utilized for balancing the exploration and exploitationof the search space. Furthermore, two different methodologies are integrated into the framework for solving GCP. First, atabu mechanism is utilized to avoid the search points that are already visited. Then, a population based algorithm thatutilizes a certain amount of crossover operation is integrated into the framework for GCP. The aim is to benefit from thereproduction process that takes place in Genetic Algorithms (GAs). For GSTCP, an extra mutational operator is integrated tothe framework to improve the results obtained.The proposed framework is applied on a collection of data sets from DIMACS challenge suite and GEOM suite. The results are compared with other state of the art algorithms.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleA novel metaheuristic for graph and graphset-T coloring problem
dc.title.alternativeÇizge boyama ve çizgeyi kümeli boyama problemi üzerine metasezgisel algoritma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10014917
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid438679
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess