Show simple item record

dc.contributor.advisorGören Uğurdağ, Sezer
dc.contributor.authorTürk, Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-29T06:45:26Z
dc.date.available2020-12-29T06:45:26Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/338650
dc.description.abstractOyunlaştırma, oyun elamanlarını oyun dışı durumlarda kullanıp bağlılığı arttırmaktır. Son yılların en önemli sorunlarından bir tanesi de eğitim araçlarını modernize ederken bir yandan öğrencilerin bağlılığının devamlılığını sağlamaktır. Elektronik öğrenme sistemleri öğrenci bağlılığını arttırma amacıyla oyunlaştırmaya uygundur. Bu çalışma Bilgisayar Bilimi dersleri için kendi kendine elektronik öğrenme platformu sunacaktır. Uygulamayı geliştirme amacıyla ilk yıl derslerine uygun olan Python seçilmiştir. Platform kendi- kendine öğrenme, lab ödevi, ödev teslimi, ve yönetim için ayrı modüllerden oluşmuştur. Yüksek ölçeklenebilir ve verileri bulutta saklanan bir ağ programı olarak geliştirilmiştir. Sistem ödev teslimi yapan ve sınava çalışan bir grup öğrenci ile test edilmiştir.
dc.description.abstractGamification is the use of game elements in non-game context to increase engagement. One of the most important challenges in the last decade is to keep students engaged with the content while modernizing the education tools. E-learning systems are suitable to apply gamification techniques to increase student engagement. This work will introduce a self- paced e-learning platform for entry level Computer Science courses. For implementation purposes, Python is chosen since it is suitable for first year courses. Platform has modules for self-paced learning, laboratory homework (labwork), assignment, and management. It is implemented as a highly scalable web application with resources stored in the cloud. Course was tested with group of students submitting assignments and studying for their exam.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGamified self-paced e-learning platform for computer science courses
dc.title.alternativeBilgisayar bilimi dersleri için oyunlaştırılmış kendi-kendine ilerlemeli elektronik öğrenme platformu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOnline learning
dc.subject.ytmElectronic education
dc.identifier.yokid10150207
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid472592
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess