Gamified self-paced e-learning platform for computer science courses
dc.contributor.advisor | Gören Uğurdağ, Sezer | |
dc.contributor.author | Türk, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:45:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:45:26Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/338650 | |
dc.description.abstract | Oyunlaştırma, oyun elamanlarını oyun dışı durumlarda kullanıp bağlılığı arttırmaktır. Son yılların en önemli sorunlarından bir tanesi de eğitim araçlarını modernize ederken bir yandan öğrencilerin bağlılığının devamlılığını sağlamaktır. Elektronik öğrenme sistemleri öğrenci bağlılığını arttırma amacıyla oyunlaştırmaya uygundur. Bu çalışma Bilgisayar Bilimi dersleri için kendi kendine elektronik öğrenme platformu sunacaktır. Uygulamayı geliştirme amacıyla ilk yıl derslerine uygun olan Python seçilmiştir. Platform kendi- kendine öğrenme, lab ödevi, ödev teslimi, ve yönetim için ayrı modüllerden oluşmuştur. Yüksek ölçeklenebilir ve verileri bulutta saklanan bir ağ programı olarak geliştirilmiştir. Sistem ödev teslimi yapan ve sınava çalışan bir grup öğrenci ile test edilmiştir. | |
dc.description.abstract | Gamification is the use of game elements in non-game context to increase engagement. One of the most important challenges in the last decade is to keep students engaged with the content while modernizing the education tools. E-learning systems are suitable to apply gamification techniques to increase student engagement. This work will introduce a self- paced e-learning platform for entry level Computer Science courses. For implementation purposes, Python is chosen since it is suitable for first year courses. Platform has modules for self-paced learning, laboratory homework (labwork), assignment, and management. It is implemented as a highly scalable web application with resources stored in the cloud. Course was tested with group of students submitting assignments and studying for their exam. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Gamified self-paced e-learning platform for computer science courses | |
dc.title.alternative | Bilgisayar bilimi dersleri için oyunlaştırılmış kendi-kendine ilerlemeli elektronik öğrenme platformu | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Online learning | |
dc.subject.ytm | Electronic education | |
dc.identifier.yokid | 10150207 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 472592 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |