Show simple item record

dc.contributor.advisorErol Barkana, Duygun
dc.contributor.authorCanbaz, Anil Onur
dc.date.accessioned2020-12-29T06:44:58Z
dc.date.available2020-12-29T06:44:58Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/338544
dc.description.abstractElektrikli araçların içten yanmalı motorlara sahip araçlara kıyasla verimlilik, karbon emisyonu ve performans avantajları elektrikli araçlar üzerine yapılan araştırmaların gündemde olmasını sağlamaktadır. Bununla birlikte, elektrikli araçların batarya maliyetinin yüksekliği, uzun şarj süresi ve düşük menzil sorunları araştırmacıların halen üzerinde çalıştıkları konulardır. Yenilikçi batarya teknolojileri üzerine çalışmaların olması ile birlikte, araç içinde konfor ve güvenlik amaçlı kullanılan sistemlerin çalışma prensiplerinde de batarya güç tüketim değerlerini düşürerek araç menzilini arttıracak araştırmalar yapılmaktadır. Konfor ve güvenlik sistemlerinden biri olan Adaptif Hız Sabitleme (AHS) teknolojisinin batarya menzilini arttırmak için kullanılması bu çalışma alanlarından biri olarak gösterilmektedir. Bu tezde bilinen üç denetçi Oransal-Integral-Türevsel, Bulanık ve Model Öngörümlü denetçileri AHS ile kullanılarak farklı tip denetçilerin elektrikli aracın hızlanma/yavaşlama performansına, ve batarya tüketimine etkisi değerlendirilmiştir. Öncelikle elektrikli aracın yataydaki dinamik ve batarya tüketim davranışları modellenmiştir. Daha sonra Oransal-Integral-Türevsel, Bulanık ve Model Öngörümlü denetçiler ile birlikte oluşturulan AHS matematiksel denklemleri elektrikli araç dinamik modeline entegre edilmiştir. Simülasyon ortamında her bir denetçinin elektrikli aracın performans, ve batarya tüketim değerleri üzerine etkisi değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractResearch on electric vehicles became a very hot topic in the last few years because they have advantageous in terms of efficiency, carbon emission and performance compared to combustion engines. However, high battery cost, long charging time and limited traveling range of electric vehicles are the challenges that researchers are still currently working on. Innovative battery and its management systems have been developed to increase travelling range of electric vehicles. Furthermore, lowering the battery power consumption of the comfort and safety systems in the vehicle is another research topic to increase battery range. Adaptive Cruise Control (ACC), which is one of the comfort and safety systems, has also been used to increase the travelling range of electric vehicles. In this thesis, we design ACC with three well-known Proportional-Integral-Derivative (PID), Fuzzy and Model Predictive Controller (MPC) controllers, and evaluate their acceleration/deceleration performance, and power consumption. Initially, the dynamic model of an electric vehicle (LCV), which includes electric vehicle longitude dynamic, and battery consumption equations, is developed. Later, ACC mathematical equations with Proportional-Integral-Derivative (PID), Fuzzy and Model Predictive Controller (MPC) are derived, and integrated inside the dynamic model of the electrical vehicle. Simulation experiments are performed to evaluate the performance and power consumption when these three controllers are used on ACC of the electrical vehicle.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.titleEvaluation of performance and power consumption when different controllers are used on adaptive cruise control of an electric vehicle
dc.title.alternativeAdaptif hız sabitleme sisteminde farklı kontrolörler kullanılması ile elektrikli aracın performans ve güç tüketiminin değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentElektrik-Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10170808
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid486636
dc.description.pages58
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess