Re-thinking space within the framework of Baudrillard`s death of reality theory
dc.contributor.advisor | Ceylan Baba, Ece | |
dc.contributor.author | Sterler, Birsen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:42:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:42:49Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/338065 | |
dc.description.abstract | Mekânın gerçekliği ve Baudrillard'ın gerçekliğin yitimi teorisi üzerine şekillenen bu tez çalışması, mimarinin temel araştırma konularından biri olan mimari mekânın gerçeklik kavramı ile ilişkisine odaklanmıştır. Mekânın, mimari literatürdeki değişen tanımları üzerinden bugünün sanal gerçekliği ile kurulan ilişki, mimari mekânın tarihsel kırılma noktalarına referans vermek suretiyle ele alınarak, mekânın bugünün dünyasının tanımladığı gerçekliği bu alandaki temel düşünürler üzerinden sorgulanmıştır. Bu bağlamda tezin amacı, mekânın gerçekliğini değişen tanımlar üzerinden incelemek ve çağın `yeni` dünya görüşü olduğu düşünülen 'post-truth' yaklaşımı üzerinden mimari mekânın hiper gerçekliğini yeniden yorumlamaktır. Bu doğrultuda mimari mekân kavramının literatür taraması histeriografik bir yaklaşımla Antik Dönem, Aydınlanma Dönemi, Modernite ve Çağdaş yaklaşımlar başlıklarıyla sunulmuştur. Bu yaklaşımlar sonucunda saptanan, çalışmanın kapsamını da belirleyen ve teorik alt yapıyı oluşturan üç temel yaklaşım; Descartes'in Kartezyen mekân anlayışı, Heidgger'in bir deneyim alanı olarak mekân anlayışı ve tezin ana odak noktasını oluşturan Baudrillard'ın gerçekliğin yitimi teorisinin mekânı ve mekânın gerçekliğini nasıl tanımladıkları bağlamında ele alınmıştır. Tezin vaka alanı incelemesi ise, temelde sözü edilen amaçla kurgulanmamış olsa da bu ve benzeri bir sorgulama için potansiyel teşkil eden Do Ho Suh'nun `Home within Home within Home…` sergisi analiz edilmiştir. Sanatçının üretimi, mekanın üç kırılma noktası olan; Kartezyen yapısı, Heideggerci deneyimsel yapısı ve Baudrillard'ın gerçekliğin yitimi teorisi bağlamlarında tekrar okunmuştur.Tezin sonuç bölümü, mimari literatürdeki değişen tanımları ile ele alınan mekânın gerçekliği yaklaşımları referansıyla belirlenmiş olan, temel üç yaklaşım üzerinden bugünün sanal mekânının gerçekliğini bütüncül bir ele alış ile 'gerçekliğin yitimi' yaklaşımı çerçevesinde mekânın gerçekliği ile ilgili farklı bir bakış açısı ortaya koymaktadır. | |
dc.description.abstract | This syudy, focuses on the reality of space and Baudrillard's theory of loss of reality. In the thesis, the historical breakpoints of architectural space approaches, the relationship established with today's virtual reality through different definitions and approaches of space in architectural literature has been questioned through the main pioners in this field. In this context, the aim of the thesis is to examine the realities of space based on the definitions of the contemporary mind set and to reinterpret the hyper reality of architectural space through the posttruth approach which is thought to be the new world view of the age.In this direction, the first part of the thesis is devoted to the introduction of the purpose, scope and method of the thesis, and in the second part, the literature review of the concept of architectural space is presented under the titles of Ancient Period, Enlightenment Period, Modernity and Contemporary approaches. The third part of the thesis presents three main breakpoints that determine the scope of the study and forms the theoretical background. In this section, Descartes' understanding of Cartesian space, Heidegger's understanding of space as an area of experience, and finally Baudrillard's theory of loss of reality, which constitutes the main motivation of the thesis, are discussed in the focus of how they define space and the reality of space. Case study the fourth chapter of the thesis is analyzed in Do Ho Suh's Home within Home within Home, which provides a potential analysis for this and similar questioning by re-reading the 'home within home through three breaking points which are: Cartesian structure of the physical integrity of the space, space as an area of experience and the theory of loss of reality by Baudrillard. The hypothesis of space as the main premise of the thesis and posttruth theory is presented as a new architectural reality.The final chapter, which is the last and fifth part of the thesis, re-interprets the reality of today's virtual space with a holistic approach and presents a perspective on the realism of the posttruth era with reference to space and space reality approaches in the literature. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.title | Re-thinking space within the framework of Baudrillard`s death of reality theory | |
dc.title.alternative | Baudrillard'ın gerçekliğin yitimi teorisi çerçevesinde mekanın yeniden değerlendirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-12 | |
dc.contributor.department | Mimarlık Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10302564 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 605098 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |