Show simple item record

dc.contributor.advisorErsel, Murat
dc.contributor.authorZeybeker, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-29T06:21:50Z
dc.date.available2020-12-29T06:21:50Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/334433
dc.description.abstractGünümüzde acil servislere başvuru oranları her geçen gün artmakta ve acilservis kalabalığı dünya çapında bir sorun olmakla birlikte, birçok ülkede en büyükulusal sağlık hizmeti krizlerinden biri olarak tanımlanmaktadır. Acil olmayanbaşvurular, birinci basamak sağlık hizmetlerinin etkin kullanılamayışı, acil servisteyatış bekleyen hastalar nedeniyle oluşan blokaj bu krizin nedenlerinden sadece birkaçıdır.Literatürde Acil servis kalabalığına çözüm yaklaşımları nedenleri kadar genişbir yelpazede yer bulmaktadır. Bu çözüm önerilerinden biri olan hızlı bakıuygulaması birçok çalışmada, hastaların hızlı şekilde tedavi edilmesi, beklemesüresinin ve acil servis kalabalığını azaltıcı bir çözüm önerisi olarak sunulmaktadır.Çalışmamız, bir üniversite hastanesinin acil servis hızlı bakı birimine başvuranhastaların, aciliyet uygunlukları, bu duruma etkisi olabilecek sosyo-demografiközellikleri ve elde edilen verilerle acil servis kalabalığına çözüm önerilerine katkıdabulunmak amacıyla, prospektif ve kesitsel olarak planlanmıştır.Çalışmamızda hızlı bakı birimine başvuran ve çalışmayı kabul eden 1281hastanın %65,3'ü acil olmayan başvuru olarak saptanmıştır. Acil olmayanbaşvurularda kadınların, üniversite mezunu olanların, 17-34 yaş grubundakihastaların, bekârların oranı daha yüksek çıkmıştır (p<0,05). Acil servisi tercih etmenedenleri arasında yakınlık ve güvenilir bulma ilk sırada yer almıştır. Acil olmayanbaşvurular en fazla 17-20 saatleri arasında yapılmıştır. Hasta ve hekimlerin aciliyetalgıları arasında anlamlı düzeyde farklılık olduğu saptanmıştır. Hastaların acil serviskalabalığına getirdikleri çözüm önerileri arasında en büyük oran çalışan personelsayısının artırılması olmuştur.Acil servislere başvurularda aciliyeti değerlendirebilecek standart bir yöntembulunmamaktadır. Bu nedenle başvuru taleplerinin acil servis kalabalığına nedenolmayacak ivedilikle çözümlenmesi gerekmektedir. Çalışmamız sonucunda, acilservislerde hızlı bakı birimlerinin bu talepleri karşılayacak personel sayısı ve fizikidüzenlemesinin yapılması, birinci basamak sağlık hizmetlerinin geliştirlmesi, sevk 10zincirinin oluşturulması, yatış bekleyen hastaların akışının sağlanması çözümönerilerimiz arasında yer almıştır.ANAHTAR KELİMELER: acil servis, hızlı bakı birimi, acil servis kalabalığı
dc.description.abstractNowadays, the number of patients applying the emergency units has beenconstantly increasing and overcrowding in emergency departments is a concerningglobal problem and has been identified as a national crisis in some countries. Thenon-urgent applicants, the ineffective use of primary health care services, and theblockage caused by patients waiting for emergency services are just a few of thereasons for this crisis.Solution approaches to the emergency service crowd in the literature it islocated in a wide range as wide as the reasons. One of these proposals, practice offast track, is presented in many studies as a solution for rapid treatment of patients,to reduce waiting periods and overcrowding of the emergency service.Our study was planned to prospectively and cross-sectionally, subscribe tofor appropriateness of urgency, patients' socio-demographic characteristics thatmay be affected by this situation and to suggest solutions to the emergency serviceovercrowding with this data in fast-track of emergency unit of university hospital.In our study, ıt was determined as non-urgent applicants that 65% of the1281 patients who applied to our clinic and accepted to study. We found thehighest rate of women, university graduates, 17-34 age group and singles in nonurgentapplications (p<0,05). distance proximity and reliability was the first reasonsfor choosing. Non-urgent applications are made between 17-20 hours. There was asignificant difference between patients and physicians perception of urgency. Thepatients suggests to for overcrowding of emergency unit that have to increasednumber of staff.There is no standard method to evaluate urgency. For this reason, requests ofpatients should be resolve the way that reduce to overcrowding. As a result of ourstudy, our solutions were increase the number of staff and organization of physicalstructure for fast -track, development of primary health care services, formulated ofthe referrals, developing and optimizing efficient flow through the emergency unit.12KEY WORDS: emergency department, fast-track, emergency service overcrowdingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİlk ve Acil Yardımtr_TR
dc.subjectEmergency and First Aiden_US
dc.titleAcil servis hızlı bakı alanına gelen hastaların aciliyet durumlarının hasta ve hekim tarafından değerlendirirmesi ve acil servislerin uygunsuz kullanımı
dc.title.alternativePatient and physician evaluation of urgency cases of patients who come to the emergency service area and improper use of emergency services
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAcil Tıp Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmergency service-hospital
dc.subject.ytmEmergency medicine
dc.subject.ytmEmergency medical services
dc.subject.ytmPatients
dc.subject.ytmPhysicians
dc.subject.ytmEmergency treatment
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmHealth services research
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.identifier.yokid10169408
dc.publisher.instituteTıp Fakültesi
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.type.submedicineThesis
dc.identifier.thesisid478059
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess