Eğitim televizyonunda yapımcı-yönetmen
dc.contributor.author | Kiliç, Levend | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T14:36:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T14:36:34Z | |
dc.date.submitted | 1985 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/334084 | |
dc.description.abstract | ÇALIŞMANIN ÖZ3Tİ `Eğitim Televizyonunda Yapımcı-Yönetmen` adlı bu çalışma da, meslek ve yapımcı-yönetmen kavramları birleştirilmek sure tiyle televizyon eğitim programı yapım-yönetim mesleğinin özel likleri saptanmıştır, üç bölümden oluşan çalışmanın birinci bö lümünde, televizyon eğitim programlarının önemi ve programların hazırlanmasında yapımcı-yönetmenin işlevi ortaya konulmuştur. Yine bu bölümde çalışmanın sorunu, yöntemi ve sınırlılıkları be lirtilmiştir. İkinci bölümde de yazılı kaynaklara dayanarak bir iş alanının meslek olabilmesi için gereken özellikler diğer bir deyişle bir mesleğin belirlenmesini sağlaman öğeler belirlenmiş tir. Üçüncü bölümde ise bir mesleğin belirlenmesindeki üç ana öğe olarak çalışmanın sınırlılığı içinde ele alman mesleğin amacı, mesleğin yöntemi ve mesleğin eğitimi öğelerinden hare ket ederek televizyon eğitim programı yapım-vönetim mesleğinin kavramsal ve şematik modeli oluşturulmuştur. Televizyon eğitim programı yapım-yönetim mesleği, çevre mizdeki yüzlerce yıllık geçmişi olan mesleklerle karşılaştırıl dığında çok yeni bir meslektir. Bu meslek, yirmi yirmibeş yıllık bir geçmişe sahiptir. Bu yeni mesleğin özelliklerini belirleye bilmek için çalışma da; yönetim biliminden hareket ederek bir iş alanının meslek olabilmesi için gerekli olan nitelik ve özel likler belirlenmiştir. Bu nitelik ve öğeler çalışma da; mesleğin amacı, mesleğin yöntemi ve mesleğin eğitimi şeklinde üç ana baş lıkta toplanarak sınırlandırılmıştır. Mesleği yapan kişinin bi reysel amaçları ve mesleğin icra edildiği kurumun örgütsel amaç ların birlikteliğinden oluşan mesleğin amacı; mesleğin amacına ulaşmayı sağlayan ve farklı tekniklerin birlikteliğinden oluşan mesleğin yöntemi ve kişiyi mesleği.yapmaya hazırlayan ve mesle ğin eğitim süreci her mesleğin belirlenmesinde kullanılabilecek öğelerdir. Bu öğelerden hareket ederek televizyon eğitim prog-ramı yapım-yönetim mesleği; televizyon eğitim.programı vaoırncı- yönetmenin mesleğe hazırlanması yani eğitim süreci; televizyon eğitin programı yapım yöntemi ve televizyon eğitim programı ya pım- yöne t imden amaç öğelerinden oluşan bir model şeklinde be lirlenmiştir. Bir yönüyle güzel sanatlara, bir yönüyle çağdaş teknolo jiye diğer yönüyle de eğitim, sosyal bilimler, hukuk gibi bir çok alanla yakın ilişki içinde olan eğitim programı yapım-yö netim mesleği, bir uzmanlık alanı olarak televizyon programı yapım-yönetiifllerinden farklılıklar göstermektedir. Bu nedenle mesleğe eleman yetiştiren kurumların mesleğin uygulamasının yapıldığı televizyon merkezlerinin* bu konuda yetişecek insan ların çok yönlü olmalarına ve mesleğe ilişkin nitelikleri göz online almaları nitelikli çalışmalar ortaya çıkarmak için zo runludur. | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.title | Eğitim televizyonunda yapımcı-yönetmen | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Television | |
dc.subject.ytm | Production manager | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 2523 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 2523 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |