Televizyon program yapımında dış-çekim
dc.contributor.advisor | Tamer, Kezban | |
dc.contributor.author | Güçhan, Gülseren | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T14:36:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T14:36:04Z | |
dc.date.submitted | 1986 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/334024 | |
dc.description.abstract | Ö Z E T `Televizyon Program Yapımmda-Dış Çekim` adlı bu çalış mada dış çekim, program yapım süreci içinde ayrı bir süreç olarak ele alınmıştır. `Dış çekim süreci` personel (insan gücü), araç-gereç ve organizasyon alanlarında incelenmiş, çekim öncesi, çekim sonrası aşamalarında karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözümler önerilmiş ve uygulamada kolaylıklar getirecek pratik bir çalışma yöntemi oluşturulmağa çalışılmıştır. Dört bölümden oluşan çalışmanın birinci.bölümünde, ile tişimin alanı açıklanmış, kitle iletişim araçlarının iletişim deki yeri ve boyutlarından söz edilmiş, bu araçların simgesi haline gelen televizyonun önemi, işlevleri ve etkinliğinin ne denleri ortaya koyulmuştur. Televizyon programlarından bekle nen çeşitliliğin, televizyonun işlevlerini yerine getirmesi ile eş anlamda olduğu ve çeşitli program üretme gereksinmesi nin program yapımcısını stüdyo dışına çıkmağa zorlayan neden lerden biri olduğu belirtilmiştir. Yine bu bölümde çalışmanın sorunu, amacı, yöntemi ve sınırlılıkları açıklanmıştır, İkinci bölümde, program yapım sürecinin ? aşamaları., yapım öğeleri ve program yapısının belir lenme aşamaları, çalışmanin konusu ile ilgileri ölçüsünde kaynaklara dayanılarak anlatilmış, bu 8889 açıklamaların, sonucunda dış çekimin neden gerekli olduğu soru suna açıklık getirilmeğe çalışılmış tir. Üçüncü bölümde dış çekimin stüdyo çekimlerinden farklılı ğı, işlerleri, avantajları ve dezavantajları, yapım yöntemleri ve yapım türlerine göre özelliklerinin neler olduğuna değinil miştir. Dördüncü bölümde ise dış çekim süreci, bu süreci or taya çıkaracak olan; insangücü, araç-gereç ve organizasyon öğelerinin çerçevesinde incelenmiş, süreç içindeki çalışmala rın tümü demek olan dış çekim organizasyonu; çekim öncesi ha zırlık, çekim ve çekim sonrası işlemleri ile ayrıntılı olarak anlatılmış, bütün bu işlemlerin `ne şekilde yapılacağı` belir tilerek yönteme ilişkin öneriler geliştirilmiştir. Bütün televizyon yapımlarında olduğu gibi, dış çekim lerde de başarı j yapım merkezinin olaya ve çalışanlara yakla şımı, iyi düzenlenmiş yapım koşullarının yanısıra var olması, yerleşmesi Ve bu işe katılan herkes tarafından uyulması gere ken bazı kuralların ve disiplinli çalışmanın sonucudur. | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.title | Televizyon program yapımında dış-çekim | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Television programs | |
dc.subject.ytm | Exterior shooting | |
dc.identifier.yokid | 2399 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 2399 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |