Show simple item record

dc.contributor.authorSerter, Nuray
dc.date.accessioned2020-12-28T14:36:01Z
dc.date.available2020-12-28T14:36:01Z
dc.date.submitted1986
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/334018
dc.description.abstractUzaktan öğretim sistemlerinde, öğrencilerin herhangi bir bilgi, öneri ya da yardıma ihtiyaçları olduğunda, başvurabilecekleri birilerinin olması, sistemin en önemli sorunlarındandır. Anadolu Üniversitesi-Açıköğretim Fakültesi, bu sorunu, `Akademik Danışmanlık ve Uygulama Hizmetleri` örgütlenmesiyle çözmeyi amaçlamıştır. Bu araştırma, AÖF, Akademik Danışmanlık ve Uygulama Hizmetlerini, danışman öğretim elemanları ve öğrenci görüşleri açısından değerlendirerek varsa, iyileştirilmesi gereken yönlerine ilişkin öneriler geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Değerlendirmede, Fakültenin ilk iki öğretim yılı esas alınmıştır. Gerekli veriler, öğrencilerin kayıt aşamasında doldurdukları formlar ile Danışmanlık Hizmetlerinde görev alan öğretim elemanlarında uygulanan anketlerden sağlanmıştır. Araştırma bulgularına göre, Akademik Danışmanlık Uygulamasının yapılış şekli, öğrencilerin `anlayamadıkları hususları sormaları` beklentisiyle çatışmaktadır. Yaşlaşık % 70'inin Akademik Danışmanlık ve Uygulama Hizmetlerinin verildiği illerde oturmalarına karşılık, öğrencilerin bir bölümü, `uzaklık` ve `saatlerin uygun olmaması` nedenleriyle, bu hizmetlere düzenli katılamamaktadır. Katılan öğrenciler ise, dersliklerin kalabalıklığı temel nedeniyle, danışmanlıktan gereği gibi yararlanamadıklarını belirtmektedirler. Uygulamayı daha çok gerektiren dersler için Akademik Danışmanlık Hizmetlerinin arttırılması yararlıdır.
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAçıköğretim Fakültesi akademik danışmanlık ve uygulama hizmetlerinin değerlendirilmesi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim İletişimi ve Planlaması Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10036593
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid362762
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess