Show simple item record

dc.contributor.authorSakalar, Rasim
dc.date.accessioned2020-12-28T14:35:58Z
dc.date.available2020-12-28T14:35:58Z
dc.date.submitted1987
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/334012
dc.description.abstractBÖIÜM V ÖZET, YARGI VE ö MERİLER Özet Bu araştırmanın amacı, ilkolcul müdürlerinin liderlik davranışlarını ilkokul müdürlerinin, ilkokul müdür yardımcılarının ve ilkokul öğretmenlerinin bek lenti ve gözlemlerine göre saptamak ve aradaki farkı ortaya çıkarmaktır. Bu farklılıkları denek grupları ve denek grupları arası ilişkilerine göre ortaya koyabil mek için dokuz denence geliştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Eskişehir Merkez ilkokul larında çalışan ilkokul müdürleri, müdür yardımcıları ve ilkokul öğretmenleri oluşturmuştur. Örnekleme çalış tıkları okullarda bir yıllarını doldurmuş ilkokul müdür leri ile, bu müdürlerle bir yıl çalışmış müdür yardım cıları ve öğretmenler alınmıştır. Ayrıca öğretmenlere sabahçı devreden olma koşulu getirilmiştir. Bilgi toplama aracı olarak kullanılan anket, liderlik teorileri, ilkokullarla ilgili kanun ve yönet melikler, benzer araştırmalar incelenerek geliştirilmiş, denek gruplarına göre çoğaltılarak uygulanmıştır. 6970 Toplanan bilgilerin analizi için yüzdeler arası farkın `t` testi uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi ola rak,01, serbestlik derecesi olarak da sonsuz (q«?) alın mıştır. İstatistik çözümleme sonucunda elde edilen bulguları şöyle özetleyebiliriz: 1. İlkokul müdürleri, ilkokul müdür yardımcıları ve ilkokul öğretmenleri, bir ilkokul müdüründen göster mesini bekledikleri liderlik davranışlarında fikir birliği içindedirler. 2. İlkokul müdürleri, gösterdikleri liderlik davranışlarında çoğunlukla beklentilerine yakın lider lik davranışları sergilemektedirler. 3. İlkokul müdürleri, müdür yardımcıları ve ilkokul öğretmenleri, gözlemlerinde (algılamalarında) farklı görüşlere sahiptirler. Yargı İlkokul müdürleri, müdür yardımcıları ve öğret menler bir ilkokul müdürünün göstermesi gerektiği li derlik davranışlarının tam olması gerekliliği üzerinde görüş birliği içerisindedirler. Fakat her üç denek grubu da farklı gözlemlere sahiptirler. Diğer bir deyiş le aralarında gözlem birliği yoktur.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul müdürlerinin, müdür yardımcılarının ve ilkokul öğretmenlerinin ilkokul müdürlerine ilişkin liderlik beklentileri ve gözlemleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmLeadership
dc.identifier.yokid2322
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid2322
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess