Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyürek, Mehmet
dc.contributor.authorKircaali, Gönül
dc.date.accessioned2020-12-28T14:35:55Z
dc.date.available2020-12-28T14:35:55Z
dc.date.submitted1987
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/334006
dc.description.abstractBÜLÜM V ÖZET, YARGI ¥B ÖNERİLER A. ÖZET Piaget'nin zihinsel gelişim kuramında yer alan zi hinsel yapılardan korunum kavramı, olgunlaşmadan olduğu kadar ortam ve yaşantılardan da etkilenmektedir. Günümüz de işitme engelli çocuklara yönelik Çeşitli eğitim ortam larına rastlanmaktadır. Bu araştırmada, işitme engelli çocuklar için iki farklı eğitim ortamı olan Eskişehir Sa ğırlar Okulu' na ve Anadolu Üniversitesi İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Merkezi' ne (ÎÇEM) devam eden 8 yaşındaki işitme engelli öğrencilerde korunum kavramının karşılaş tırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Sağırlar Okulu* na ve ÎÇEM' e devam eden 8 yaşındaki işitme engelli öğrenciler arasında sayı, sıvı miktarı ve katı miktarı korunumu kavramları ile, yapılan açıklama türleri bakı mından farklılık olup olmadığı ortaya çıkarılmaya çalı şılmıştır. Araştırmanın deseni doğal karşılaştırma/geriye dönük değerlendirme (ex post facto design) türündedir. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için Korunum Kavramını Değerlendirme Ölçeği geliştirilmiştir.' Bu ölÇek 1985-86 öğretim yılının sonunda 8 yaşında bulunan Sağır lar Okulu' nda 7, ÎÇEM' de 8 olmak üzere toplam 15 öğrenci den oluşan tüm evrene uygulanmıştır. Elde edilen veriler, 5455 Fisher' in Kesin Olasılık (x ) Testi ile çözümlenmiştir. Sağırlar Okulu ve ÎÇEM* e devam eden 8 yaşındaki işitme engelli öğrenciler arasında sayı, sıvı miktarı ve katı miktarı korunumu kavramları bakımından ÎÇEM lehine fark lar `bulunmuştur ancak bu farkların 0.05 düzeyinde anlamlı olmadığı belirlenmiştir. İstatistiksel bakımdan anlamlı fark olmaması, korunum kavramının kazanılmasında olgun laşmanın etkili olduğu izlenimini yaratmaktadır. Araştır ma grupları arasında korunum kavramını kazanma yüzdeleri bakımından fark görülmesi ise, eğitim ortamının da koru num kavramının kazanılmasında rol oynadığına ilişkin bir belirtidir. Sıvı miktarı ve katı miktarı korunumu kavram larını kazanmış olan denek sayısının Çok küçük olması ne deniyle, bu kavramları kazanmış olan çocukların yapmış oldukları tersine-çevrilebilirlik, özdeşlik ve ödünlerae türü açıklamaların karşılaştırılmasında istatistiksel tekniklerden yarar lanılamaraış tır. Ancak korunum kavramını kazanmış olan deneklerin yaptıkları açıklamalara ilişkin elde edilen yüzdeler, işitme engelli çocukların çoğunun tersine-ÇevrLlebilirlik türü açıklama yaptıklarını ortaya çıkarmıştır. B. YARGI Sağırlar Okulu1 na ve ÎÇEM* e devam eden 8 yaşında ki işitme engelli öğrenciler arasında sayı, sıvı miktarı ve katı miktarı, korunumu kavramlarının kazanılma yüzdele ri bakımından farklılıklar olmakla birlikte bu farklılık lar 0.05 dUzeyinde anlamlı değildir. Her iki eğitim orta-
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title8 yaşındaki işitme engelli öğrencilerde korunum kavramının değerlendirilmesi (Eskişehir sağırlar okulu ve Anadolu Üniversitesi İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Merkezi`nde bir uygulama)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid2324
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid2324
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess