Televizyonda bilgi verici programlar ve metin yazarlığı
dc.contributor.advisor | Güleryüz, Kezban | |
dc.contributor.author | Artar, Nihal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T14:35:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T14:35:28Z | |
dc.date.submitted | 1987 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/333953 | |
dc.description.abstract | 115 nın aile ılişKin çalışmaları daha ağırlıklıdır. Olayın serimine dayalı belgesel veya magazinlerde ise konuya ilişKin çalışmalar ağırlıklıdır. Yazılı metnin kullanıl madığı veya çok az kullanıldığı bu türde düşünceleri der- li toplu sunabilmek çok zordur. Televizyon teknolojisini iyi bilmek ve Konuya ilişKin saptamaları çok iyi belirle mek gerekir. Tartışma, görüşme ve oturumlarda ise önceden metin yazmak mümkün değildir. Bu programlar genelde alıcı öcün de çekim anında gerçekleşir. Bu programlarda tartışma, görüşme ve oturumu gerçekleştirme kuralları metin çalış masının yerine geçer.114 çimlerde gerçekliğin kendisini yakalamak temel hedeftir. Bu nedenle ileti olayların kendi görüntülerine, gerçek me kânların, görüntülerine gerçek insanların sözlerine daya- nalarak sunulur. Bilgi verici program biçimleri söze diğer biçimler den daha çok yer verir. 3u yüzden bu programların yapımın da metin yazarlığı çalışmaları önemli yer tutar. Metin ya- zarlij ı televizyon yapımcılığında programların iletisini denetim altına almak, programların istenen amaca ulaşması nı sağlamak açısından önemlidir. Programda nelerin sunula cağı, programın konusu, amacı metin yazma çalışmaları sıra sında ortaya çıkar. E nulacak en küçük bilginin, kurulacak en basit bağlantı cümlesinin bile yazıya dökülmesinde fayda vardır. Çünkü yazıya dökme sürecinde söylenmek istenen ü- zerinde özellikle düşünmek, söylenmek isteneni somut olarak görüp eleştirmek, değiştirmek mümkündür. Eonuçta ortaya çı kan program daha doyurucudur. Metin jrazma çalışmaları konuyla ve dille ilgili o- larak iki temel bölüme ayrılabilir. Konuyla ilgili çalışma larda konu saptanır, hangi yönden ele alınacağı ve nasıl sunulacağı planlanır. Kimi programlarda bu çalışmadan sonra program ortaya çıkar. Dille ilgili çalınmalar saptanan ve sunuş planı yapılan konunun dilin kullanılmasıyla yazılı ifadeye dökülmesi sürecidir. Bu aşamada dilbilgisi kuralla rının ve dilin anlatım gücünün konunun özüne ve televizyo nun teknolojisine göre kullanılması gerekir. Anlatıya daya lı Delgesellerde, magazinlerde ve konulularda metin yazımı-115 nın aile ılişKin çalışmaları daha ağırlıklıdır. Olayın serimine dayalı belgesel veya magazinlerde ise konuya ilişKin çalışmalar ağırlıklıdır. Yazılı metnin kullanıl madığı veya çok az kullanıldığı bu türde düşünceleri der- li toplu sunabilmek çok zordur. Televizyon teknolojisini iyi bilmek ve Konuya ilişKin saptamaları çok iyi belirle mek gerekir. Tartışma, görüşme ve oturumlarda ise önceden metin yazmak mümkün değildir. Bu programlar genelde alıcı öcün de çekim anında gerçekleşir. Bu programlarda tartışma, görüşme ve oturumu gerçekleştirme kuralları metin çalış masının yerine geçer. | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.title | Televizyonda bilgi verici programlar ve metin yazarlığı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 2369 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 2369 | |
dc.description.pages | 179 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |