Show simple item record

dc.contributor.authorŞahinel, Semih
dc.date.accessioned2020-12-28T14:35:19Z
dc.date.available2020-12-28T14:35:19Z
dc.date.submitted1988
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/333933
dc.description.abstractÖZET tabancı dil öğretimi programlarında kelime öğreti mine gereken önem verilmemektedir. Ders saatleri içerisin de de gereken zaman kelime öğretimi için ayrılmamaktadır. Bu durum göz önüne alınarak öncelikle bu alanla ilgili literatür incelemesi yapılmıştır. Daha sonra Anadolu Üniversitesi Mühendislik Mimar lık Fakültesi 'nde hemen hemen aynı İngilizce dil seviyesi ne sahip birinci sınıf öğrencilerinden iki ayrı grup oluşturularak bir gruba şimdiye kadar alışıla gelmiş kelime öğretimi yapılırken diğer gruba deneysel ve sis tematik teknikler uygulanmıştır. Araştırma öncesi ve sonrası her iki gruba verilen test sonuçlarına göre alışıla gelmiş kelime öğretimine devam edilen grup öğrencileri az bir ilerleme kaydeder- ı ken deneysel ve sistematik tekniklerin uygulandığı deney grubu öğrencileri diğer gruba karşın çok daha fazla iler leme kaydetmişlerdir. Bu. araştırma kelime öğretimi ile ilgili alanda yapılacak çalışmalara ışık tutması beklenilen öneriler le sonuçlandırılmıştır. T. O tf: Hirjf.f öokftaanf `!««???-. i
dc.description.abstractABSTRACT This thesis is an attempt to make a general survey- in vocabulary teaching and to follow systematized techniques in the area of vocabulary teaching and learning with the helping students who have learned a little English, but need to make a fresh start. Chapter I is an introduction which presents the scope of the thesis. Chapter II includes a berief review of the emphasis given to vocabulary by different methods and researchers. Chapter III deals with vocabulary learning and prob lems in learning meaning. Chapter 17 presents vocabulary teaching and catego rize lexical items into two different groups, productive vocabulary and receptive vocabulary. Chapter V involves in the techniques followed in the experimental group and the control group and this chapter is an t-test analysis based on the data collected from the vocabulary tests which were given to the students of the Faculty of Engineering, Anadolu university, Eskişehir. Chapter VI maintains some conclusions reached in the t-test analysis and in the previous chapters and makes some suggestions for further research. illen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSystematic vocabulary teaching to the learners of English as a foreign language: A cose study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid6349
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid6349
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess