Altı-sekiz yaş işitme engelli öğrencilerin toplama işlemine hazırlıktaki kavramları gerçekleştirme düzeylerinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Özyürek, Mehmet | |
dc.contributor.author | Güzel, Rüya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T14:35:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T14:35:13Z | |
dc.date.submitted | 1988 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/333923 | |
dc.description.abstract | BÖIİİM Y ÖZET, YARGI VE ÖNERİLER Bu bölümde önce araştırmanın kısa bir özetine sonra yargıya yer verilmiş, daha sonra da önerilere ge çilmiştir. Özet Bu araştırma Ankara ve Eskişehir Sağırlar Okuluyla İÇEM'e devam eden işitme engelli altı-sekiz yaş öğrenci lerinin toplama işlemine hazırlıkta hedeflenen amaçları gerçekleştirme düzeyinin yaşlara ve eğitim ortamına göre farklılaşıp farklılaşmadığım ortaya koymayı amaçlamak tadır. Bu araş t nemanın evrenine 1987-1988 öğretim yılında Ankara ve Eski şehir Sağırlar Okuluyla İÇEM'e devam eden altı-sekiz yaş işitme engelliler oluşturmaktadır. Öğrenci sayısının azlığı nedeniyle evren örneklem olarak alın mıştır. Doğal karşılaştırma/geriye dönek değerlendirme (ex post facto desing) türünden olan bu araştırmada verilerin toplanabilmesi için Toplamaya Hazırlık Mutlak Başarı testi geliştirilmiştir. Bu test altı-sekiz yaş grubundan Ankara Sağırlar Okuluna devam eden 24, Eski şehir Sağırlar Okuluna devam eden 16 ve İÇEL'İ' e devam eden 28 olmak üzere toplam 68 işitme engelli öğrenciye bireysel olarak tek aşamada uygulanmıştır. Elde edilen veriler Fisher 'in tam olasılık (X ) testi ile çözümlen miştir. 75-76 Araştırmanın `başlıca bulguları şunlardır: Toplama işlemine hazırlıkta yağlara ve erat im ortamlarına göre kavramlarla ilgili amaçları gerçekleş tirilme düzeylerinin karşılaştırılmasına ilişkin bulgular, 1. İÇEH'e devam eden 8 yaşındaki işitme engelli öğrenciler, Ankara Sabırlar Okuluna devam eden 8 yaşın daki işitme engelli öğrencilerden kavramlarla ilgili amaçları gerçekleştirme düzeyleri bakımından farklılaş tığı belirlenmiştir. 2. İÇEIsI'e devam eden 8 yaşındaki işitme engelli öğrenciler, Eskişehir Sağırlar Okuluna devam eden 8 ya şındaki işitme engelli öğrencilerden kavramlarla ilgili amaçları gerçekleştirme düzeyleri bakımından farklılaş- maaığı belirlenmiştir. 3. Ankara Sağırlar Okuluna devam eden 8 yaşındaki işitme engelli öğrenciler, Eskişehir Sağırlar Okuluna devam eden 8 yaşındaki işitme engelli öğrencilerden kav ramlarla ilgili amaçları gerçekleştirme düzeyleri bakı mından farklılaştığı belirleami ştir. 4. İÇEH'e devam eden 7 yaşındaki işitme engelli öğrenciler, Ankara Sağırlar Okuluna devam eden 7 yaşında ki işitme engelli öğrencilerden kavramlarla ilgili amaç ları ger çeki/eştirme düzeyleri bakımından farklılaştığı belir lenmiştir. 5. İÇELI'e devam eden 7 yaşındaki işitme engelli Û öğrenciler -Eskişehir Sağırlar Okuluna devam eden 7 yaşın daki işitme engelli öğrencilerden kavramlarla ilgili~77 amaçları gerçekleştirme düzeyleri bakımından farklılaş- madığı `belirlenmiştir. 6. Ankara Sağırlar Okuluna devam eden 7 yaşındaki işitme engelli öğrenciler, Eskişehir Sağırlar Okulum devam eden 7 yaşındaki işitme engelli öğrencilerden kavramlarla ilgili amaçları gerçekleştirme düzeyleri bakımından f arklılaşmadığı belirlenmiştir. 7. İÇELI'e devanı eden 6 yaşındaki işitme engelli öğrenciler, Ankara Sabırlar Okuluna devam eden 8 yaşın daki işitme engelli öğrencilerden kavramlarla ilgili amaçları gerçekleştirme düzeyleri bakımından farklılaş tığı belirlenmiştir. 8. İÇELî'e devam eden 6 yaşındaki işitme engelli öğrenciler, Ankara Sağırlar Okuluna devam eden 7 yaşın daki işitme engelli öğrencilerden kavramlarla ilgili amaçları gerçekleştirme düzeyleri bakımından farklılaş tığı belirlenmiştir. 9. İÇELI'e devam eden 6 yaşındaki işitme engelli öğrenciler Eskişehir Sağırlar Okuluna devam eden 8 yaşın daki işitme engelli öğrencilerden kavramlarla ilgili amaçları gerçekleştirme düzeyleri bakımından f arklılaş madıgı belirlenmiştir, 10. İÇELI'e devam eden 6 yaşındaki işitme engelli öğrenciler Eskişehir Sağırlar Okuluna devam eden 7 yaşın daki işitme engelli öğrencilerden kavramlarla ilgili amaçları gerçekleştirme düzeyleri bakımından farklılaş tığı belirlenmiştir.78 Toplama işlemine hazırlıkta yağlara ve e pit im ortamlarına gore_ sayılarla ilgili amaçları per pekleş tirme düzeylerinin karşılaştırılmasına, ilişirin bulgular. 1. İÇELI 'e devam eden 8 yaşındaki işitme engelli Öğrenciler, Ankara Sağırlar Okuluna devam eden 8 yaşın daki işitme engelli öğrencilerden sayılarla ilgili amaç ları gerçekleştirme düzeyleri `bakımından farklılaştığı belirlenmiştir, 2. İÇELî'e devam eden 8 yaşındaki işitme engelli öğrenciler, Eskişehir Sağırlar Okuluna devam eden 8 ya- şındski işitme engelli öğrencilerden sayılarla ilgili amaçları gerçekleştirme düzeyleri bakımından farklılaş tığı belirlenmiştir. 3. Ankara Sağırlar Okuluna devam `eden 8 yaşındaki işitme engelli öğrenciler, Eskişehir Sağırlar Okuluna devam eden 8 yaşındaki işitme engelli öğrencilerden sayalarla ilgili amaçları gerçekleştirme düzeyleri bakı mından f ar klılaş madiği belirlenmiştir. 4. İÇEM'e devam eden 7 yaşındaki işitme engelli öğrencilerden Ankara Sağırlar Okuluna devam eden 7 yaşın daki işitme engelli öğrencilerden sayılarla ilgili amaç ları gerçekleştirme düzeyleri bakımından farklılaştığı belirlenmiştir. 5. İÇEM'e devam eden 7 yaşındaki işitme engelli öğrenciler, Eskişehir Sağırlar Okuluna devam eden 7 ya şındaki işitme engelli öğrencilerden sayılarla ilgili amaçları gerçekleştirme düzeyleri bakımından farklılaş tığı belirlenmiştir.~79 6. Ankara Sağırlar Okuluna devam eden 7 yaşındaki işitme engelli öğrenciler, Eskişehir Sağırlar Okuluna devam eden 7 yaşındaki işitme engelli öğrencilerden sayılarla ilgili amaçları gerçekleştirme düzeyleri ba kımından farklılaş madiği belirlenmiştir. 7. İÇELî'e devam eden 6 yaşındaki işitme engelli öğrenciler, Ankara Sağırlar Okuluna devam eden. 8 yaşın daki işitme engelli öğrencilerden sayılarla ilgili amaç ları gerçekleştirme düzeyleri bakımından farklılaştığı belirlenmiştir, 8. İÇEL'İ' e devam eden 6 yaşındaki işitme engelli öğrenciler, Ankara Sağırlar Okuluna devam eden 7 yaşın daki işitme engelli öğrencilerden sayılarla ilgili amaç ları gerçekleştirme düzeyleri bakımından farklılaştığı belirlenmiştir. 9. İÇEM'e devam eden 6 yaşındaki işitme engelli öğrenciler, Eskişehir Sağırlar Okuluna devam eden 8 ya şındaki işitme engelli öğrencilerden sayılarla ilgili amaçları gerçekleştirme düşeyleri bakımından farklılaş tığı belirlenmiştir. 10. İÇEıi'e devam eden 6 yaşındaki işitme engelli öğrenciler, Eskişehir Sağırlar Okuluna devam eden 7 ya şındaki işitme engelli öğrencilerden sayılarla ilgili amaçları gerçekleştirme düzeyleri bakımından farklılaş tığı belirlenmektedir. | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Altı-sekiz yaş işitme engelli öğrencilerin toplama işlemine hazırlıktaki kavramları gerçekleştirme düzeylerinin değerlendirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Hearing impaired children | |
dc.identifier.yokid | 6360 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 6360 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |