Show simple item record

dc.contributor.advisorBalpınar, Zülal
dc.contributor.authorBalci, Ayla
dc.date.accessioned2020-12-28T14:35:02Z
dc.date.available2020-12-28T14:35:02Z
dc.date.submitted1988
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/333901
dc.description.abstractÖZET Dinleme anlama yetisinin dil öğretimi ve öğrenimindeki önemini vurgulayan bu çalışmayla, Üniversite öğrencilerinin bu alandaki becerilerini karşılaştırarak etken faktörler gözlenip daha ilerideki çalışmalara temel sağlayacak öneriler getirilmektedir. Birinci bölümde dil, iletişim süreci ve dinleme yetisi arasındaki ilişki ele alınmıştır. İkinci bölüm dinleme yetisinin tanımı, dinleme sürecinin aşamaları ve dinleme ile diğer dil yetileri, arasındaki ilişkiyi ele almıştır. Üçüncü bölümde dinleme anlama yetisinin dil öğretimindeki yerine ilişkin tarihsel bir tarama yapılmış tır. Dördüncü, beşinci ve altıncı bölümler de ise sırasıyla yöntem, bulgular ve analiz, yorum ve öneriler yer almıştır. iv
dc.description.abstractABSTRACT This comparative and diagnostic study foregrounds the significance of listening comprehension in foreign language teaching / learning and attempts to lay the background necessary for further research by examining the listening comerehension performance of the university students learning English as a foreign language. In the first chapter the relationship between language, communication and listening comprehension is discussed. The second chapter covers the implications about,, listenings the definition of listening, the listening process and listening and other skills. Chapter three provides a historical review of the literature of how listening has been treated in language teaching programs by different teaching methodologies. The research method is presented in Chapter four, and the fifth Chapter includes statistical analysis of the data. Finally, in the last chapter discussion and suggestions for further study are included. iiien_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA Comparative study on the listening performance of university students learning english as a foreign language
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTurkish students
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid6383
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid6383
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess