A Comparative study on the listening performance of university students learning english as a foreign language
dc.contributor.advisor | Balpınar, Zülal | |
dc.contributor.author | Balci, Ayla | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T14:35:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T14:35:02Z | |
dc.date.submitted | 1988 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/333901 | |
dc.description.abstract | ÖZET Dinleme anlama yetisinin dil öğretimi ve öğrenimindeki önemini vurgulayan bu çalışmayla, Üniversite öğrencilerinin bu alandaki becerilerini karşılaştırarak etken faktörler gözlenip daha ilerideki çalışmalara temel sağlayacak öneriler getirilmektedir. Birinci bölümde dil, iletişim süreci ve dinleme yetisi arasındaki ilişki ele alınmıştır. İkinci bölüm dinleme yetisinin tanımı, dinleme sürecinin aşamaları ve dinleme ile diğer dil yetileri, arasındaki ilişkiyi ele almıştır. Üçüncü bölümde dinleme anlama yetisinin dil öğretimindeki yerine ilişkin tarihsel bir tarama yapılmış tır. Dördüncü, beşinci ve altıncı bölümler de ise sırasıyla yöntem, bulgular ve analiz, yorum ve öneriler yer almıştır. iv | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This comparative and diagnostic study foregrounds the significance of listening comprehension in foreign language teaching / learning and attempts to lay the background necessary for further research by examining the listening comerehension performance of the university students learning English as a foreign language. In the first chapter the relationship between language, communication and listening comprehension is discussed. The second chapter covers the implications about,, listenings the definition of listening, the listening process and listening and other skills. Chapter three provides a historical review of the literature of how listening has been treated in language teaching programs by different teaching methodologies. The research method is presented in Chapter four, and the fifth Chapter includes statistical analysis of the data. Finally, in the last chapter discussion and suggestions for further study are included. iii | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A Comparative study on the listening performance of university students learning english as a foreign language | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Turkish students | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 6383 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 6383 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |