Show simple item record

dc.contributor.advisorBüker, Atiye Seçil
dc.contributor.authorCankiliç, Canan
dc.date.accessioned2020-12-28T14:34:43Z
dc.date.available2020-12-28T14:34:43Z
dc.date.submitted1988
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/333865
dc.description.abstractTürk sinemasında oyunculuğun önemi 1980'li yıllarda anlaşılmaya başlamış ve bu yolda adımlar atılmıştır. Artık Türk sinemasının genç oyuncularının pek çoğu nasıl oynayacaklarını düşünmeye başlamışlardır. Aynı biçimde izleyicilerin çoğunluğu oyuncuların gerçekçi olması gereğini kavramış ve seçimini bu yönde yapmaya başlamışlardır. Ancak hâlâ Türk sinemasının en önemli sorunlarından biri oyunculuktur. Oyuncuların belli bir eğitimden geçmemeleri, yalnızca deneyerek bir yerlere gelmeye çalışmaları, sürekli aynı kişiliklerle izleyicinin karşısına çıkmaları Türk sineması için büyük bir sorun oluşturmaktadır. Yapılan çalışma bu sorunların hiç değilse bir kısmını açıklığa kavuşturmak amacını gütmektedir. Ayrıca oyuncuların Türk sinemasına neler kattıkları, sinema içinde nasıl varoldukları ve sinemaya hangi kaynaklardan girdikleri araştırılmaya çalışılmıştır. Öncelikle kuramcıların sinema oyunculuğu üzerine düşünceleri verilmiştir. İlk bölümde kuramcıların ışığı altında sinemada oyunculuğun gelişimi, `yıldız` olgusu, tiyatro oyunculuğu ile sinema oyunculuğu arasındaki ayrımlar, oyuncu türleri ve oyuncuların başarılarını etkileyen diğer öğeler sunulmuştur. İkinci bölüm ise Türk sinemasına ayrılmış ve dönemler içerisinde oyunculuğun gelişimi araştırılmaya çalışmanın içinde yer verilmiştir. Özellikle 1923'den 1970 yılına dek geçen süre içerisinde çekilen filmlerin pek çoğuna ulaşılamadığından dolayı bu filmlerde varolan oyuncular üzerine özgün çalışma yapılamamıştır. Bu yüzden o yıllarda çıkan dergi ve gazetelerden yararlanma yoluna gidilmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise 27 yıl gibi bir süre içerisinde sinemada varolan Türkan Şoray üzerine bir inceleme yapılmıştır. Türkan Şoray `Sinemacılar Dönemi`nden başlayarak günümüze dek sinemada yerini koruyabilmiş bir sanatçıdır. Kendisinin de belirttiği gibi `deneye` bugünkü konuma gelebilmiş ve `Genç Sinemacılar Dönemi`nde de kendini yenileyerek oyunculuğunu sürdürmektedir.Bu bölümün hazırlanması için 8-Eylül-1987 tarihinde İstanbul'da Türkân Şoray ile bir söyleşi yapılmıştır. Çalışma Türk sinemasında oyunculuk konusunu araştırma ilkesinden yola çıkmıştır. Kuşkusuz bundan sonra bu konuda yapılacak çalışmalar daha yetkin olacaktır.
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleTürk sinemasında oyunculuk
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10036386
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid362794
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess