Show simple item record

dc.contributor.authorÜnlüer, A. Oğuz
dc.date.accessioned2020-12-28T14:34:41Z
dc.date.available2020-12-28T14:34:41Z
dc.date.submitted1988
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/333860
dc.description.abstractGünümüzün sayı olarak çok büyük, alan olarak çok geniş bölgelerde yaşayan ve toplam özelliklerine sahip insanları arasında birleştirici ve bütünleştirici işlevleri yerine getirmekle görevli kitle iletişim araçlarının öneminden çok nasıl kullanıldıkları, nasıl kullanılmaları gerektiği tartışılmaktadır. Ülkelerin gelişmişlik düzeylerine göre kitle iletişim araçları farklı biçimde algılanmakta ve kullanılmaktadır. Gelişmiş batı ülkelerine kitle iletişim araçları, bu araçlarla üretilen-yayılan iletiler birer endüstriyel ürün olarak değerlendirilmekte ve kullanılmaktadır. Kapitalist örgütlenme biçimlerinin egemen olduğu bu ülkelerde gerek kitle iletişim araçları, gerek üretilen iletiler birer mal olarak alınıp satılmaktadır. Sosyalist ülkelerde kitle iletişim araçları, toplumları etkileme gücünün yüksekliğinden dolayı, doğrudan ülke yönetimince kontrol altında tutulmakta ve resmi ideolojinin yayılması için kullanılmaktadır. Az gelişmiş ülkeler, iletişim araçlarının yüksek etkileyici ve yönlendirici gücünden toplumsal kalkınma hedeflerine ulaşmada çok önemli bir destek olarak yararlanma eğilimi içindedirler. Ancak, gerek iletişim araçlarının, gerek bu araçlarla yayınlanan iletilerin gelişmiş ülkelerden ithali bazı çevrelerce kültürel erozyona neden oldukları gerekçesiyle eleştirilmekte ve 'kültür emperyalizmi' olarak adlandırılmaktadır. Kitle iletişim araçlarının kullanımında amaçlanan hedefler ve bu araçlara yüklenen işlevlerin ne ölçüde gerçekleştirilebildiği; kitle iletişim araçlarını kontrolu altında tutan ve kullananların görüş ve iddialarından çok hedef konumundaki kitlelerin araçları ve iletileri algılayış, kullanış biçimlerini kavrayabilmekle saptanabilir. Bu görüş açısından hareketle, ülkemizdeki kitle iletişim araçlarının gerçek işlevlerinin ne olduğunun yanıtlanmasına katkıda bulunabilmek amacıyla, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Örgün Bölüm öğrencileri üzerinde bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulguların doğru değerlendirilebilmesi için, örneklem grubumuzun içinde yer aldığı toplumsal-kültürel yapının ve üniversite ortamının; öğrencilerin ilişki kurduğu ancak toplumun tüm kesimlerine seslenmeye çalışan kitle iletişim araçlarının işlev ve kullanılış biçimlerinin incelenmesi zorunlu görülmüştür.
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleTürkiye`de üniversite ortamında toplumsal kişilik geliştirme kavram ve süreçleri temelinde Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi öğrencilerinin boş zaman etkinliklerinde kitle iletişim araçlarının yeri: Alan araştırması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10036684
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid362809
dc.description.pages177
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess