Okul radyosu programlarının öğrenmeye etkisi
dc.contributor.advisor | Hızal, Alişan | |
dc.contributor.author | Karapinar, Osman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T14:34:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T14:34:37Z | |
dc.date.submitted | 1989 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/333852 | |
dc.description.abstract | ÖZET Araştırma, Millî Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı film- Radyo-Televizyon ile Eğitim Merkezi (PHTEM) tarafından hazırlanan ve TRT Radyo l'den yayınlanan Okul Radyosu programlarının mevcut yöntem ve araçlara ilave olarak kullanıldığında öğrenci başarısı» na etki yapıp yapmadığını ortaya koymak amacıyla düzenlenmiştir. Araştırmanın evrenini oluşturan Çorum ili'ndeki 20 ilkokulun 5. sınıf öğrencilerinden, 12 İlkokulda birer 5. sınıf seçilerek, 6 sınıf deneme, 6 sınıf kontrol grubu olmak üzere toplam 42 öğrenci örneklem olarak alınmıştır. Araştırma ile ilgili uygulamanın yapılabilmesi için İlkokul 5. sınıf Fen Bilgisi dersi `Sağlıklı Büyüme ve Yaşama` ünitesi seçilmiş ve bu üniteyle ilgili olarak yayınlanan Okul Radyosu programı PRTEM arşiv bantlarından kasete çekilmiştir, kontrol grubundaki 6 sınıf üniteyi Okul Radyosu programını dinlemeden mevcut yöntem ve araçlarla işlerken, deneme grubundaki 6 sınıf mevcut yöntem ve araçlara ilâve olarak Okul Radyosu programını teypten dinleyerek üniteyi işlemişlerdir. Okul Radyosu programındaki kom lan içine alan ölçme aracı ön ve son test olarak her iki gruba uygulanmıştır. Bu testten elde edilen puanların aritmetik ortalamaları alınarak aradaki puan farkının Okul Radyosu programını di; leyerek öğretim yapılmasından meydana gelip gelmediği t testinde yararlanılarak.05 anlamlık.düzeyinde belirlenmiştir. Yapılan istatistik işlemlerinden sonra şu sonuca varılmıştır. Okul Radyosu programını dinleterek öğretimin yapıldığı grupla, Okul Radyosu programını dinlemeden öğretim yapılan grup arasında, Okul Radyosu programını dinleyen grup lehine anlamlı fark bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul radyosu programlarının öğrenmeye etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 8880 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 8880 | |
dc.description.pages | 49 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |