Show simple item record

dc.contributor.advisorHızal, Alişan
dc.contributor.authorKarapinar, Osman
dc.date.accessioned2020-12-28T14:34:37Z
dc.date.available2020-12-28T14:34:37Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/333852
dc.description.abstractÖZET Araştırma, Millî Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı film- Radyo-Televizyon ile Eğitim Merkezi (PHTEM) tarafından hazırlanan ve TRT Radyo l'den yayınlanan Okul Radyosu programlarının mevcut yöntem ve araçlara ilave olarak kullanıldığında öğrenci başarısı» na etki yapıp yapmadığını ortaya koymak amacıyla düzenlenmiştir. Araştırmanın evrenini oluşturan Çorum ili'ndeki 20 ilkokulun 5. sınıf öğrencilerinden, 12 İlkokulda birer 5. sınıf seçilerek, 6 sınıf deneme, 6 sınıf kontrol grubu olmak üzere toplam 42 öğrenci örneklem olarak alınmıştır. Araştırma ile ilgili uygulamanın yapılabilmesi için İlkokul 5. sınıf Fen Bilgisi dersi `Sağlıklı Büyüme ve Yaşama` ünitesi seçilmiş ve bu üniteyle ilgili olarak yayınlanan Okul Radyosu programı PRTEM arşiv bantlarından kasete çekilmiştir, kontrol grubundaki 6 sınıf üniteyi Okul Radyosu programını dinlemeden mevcut yöntem ve araçlarla işlerken, deneme grubundaki 6 sınıf mevcut yöntem ve araçlara ilâve olarak Okul Radyosu programını teypten dinleyerek üniteyi işlemişlerdir. Okul Radyosu programındaki kom lan içine alan ölçme aracı ön ve son test olarak her iki gruba uygulanmıştır. Bu testten elde edilen puanların aritmetik ortalamaları alınarak aradaki puan farkının Okul Radyosu programını di; leyerek öğretim yapılmasından meydana gelip gelmediği t testinde yararlanılarak.05 anlamlık.düzeyinde belirlenmiştir. Yapılan istatistik işlemlerinden sonra şu sonuca varılmıştır. Okul Radyosu programını dinleterek öğretimin yapıldığı grupla, Okul Radyosu programını dinlemeden öğretim yapılan grup arasında, Okul Radyosu programını dinleyen grup lehine anlamlı fark bulunmuştur.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul radyosu programlarının öğrenmeye etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid8880
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid8880
dc.description.pages49
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess