Show simple item record

dc.contributor.advisorDurmuşoğlu, Gül
dc.contributor.authorYüksel, Oya
dc.date.accessioned2020-12-28T14:34:30Z
dc.date.available2020-12-28T14:34:30Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/333839
dc.description.abstractÖZET Bu tez ortaöğretimde Türk ve yabancı İngilizce öğretmenlerinin sınıflarındaki öğretmen-öğrenci, öğrenci- öğrenci arasındaki sözsel etkileşimi tanımlamayı ve karşılaştırmayı amaçlamıştır. Söz konusu etkileşime ilişkin bilgi edinmek için bu sınıflar `etkileşim analiz yöntemi` kullanılarak gözlenmiştir. Bu yüzden birinci bölümün ilk ünitesinde etkileşim analiz yönteminin geçmişte ne amaçlarla, ne zaman, nerede kullanıldığı kısaca verilmiştir. Birinci bölümün diğer üniteleri problemi, çalışmanın amacını, denencelerini, önemini, alanını, sınırlılıklarını ve tanımları kapsar. İkinci bölümde çalışmayla ilgili kaynak taranmıştır. Üçüncü bölümde ise araştırma yöntemi ayrıntılı bir şekilde verilmiştir. Dördüncü bölüm bulgularla ilgilidir. Bu bölümde gözlem yoluyla elde edilmiş bulguların çözümlenmesi ve yorumlanması söz konusudur.Son bölümde bu çalışmayla ulaşılan sonuçlar ye ileriye dönük araştırmalar için öneriler yer almaktadır. vı
dc.description.abstractABSTRACT In order to reduce the gap between theory and actual classroom practice there is a need for classroom- centered research providing feedback about the interaction between a teacher and his pupils so that instruction can be improved. For that reason the aim of this dissertation is to produce a descriptive and comparative account of verbal interaction patterns of native and non-native EFL teachers as used in EFL classrooms. In Chapter I, the background to the problem, which traces the origins of interaction analysis, is given briefly. In this chapter, the problem, the purpose of the study, the research criteria, the importance of the study, its scope and limitations, and definitions of the basic terms used in the study are also introduced. Chapter II reviews literature relevant to the study. In Chapter III, the research method is explained. 1 1 iChapter IV deals with the analysis of the results. In Chapter V, conclusions drawn within this study, and suggestions for further research, are presented. IVen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleA Comparative study of verbal interaction patterns used in Turkish EFL classes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid8889
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid8889
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess