Show simple item record

dc.contributor.authorŞermet, Selma
dc.date.accessioned2020-12-28T14:34:29Z
dc.date.available2020-12-28T14:34:29Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/333837
dc.description.abstractö»* Bu çalışmada, aldatıcı, reklamların yapısı, »«ellikleri m düıenlenmeai incelenmiştir. Altı. bölümden oluşan çalışma nın 1.bölümünde reklamın t ana» i ve işlevleri ile reklama yö nelik gttrUsler üzerinde durulmuştur. 2. böl «»de aldatıcı reklamlar i belirlemede ölçütler, 3. bolümde ise aldatıcı rekla» kapsamına giren baş Uca durmalar açıklanmıştır. Pah» sonra Türkiye'de ve bası yabancı ülkelerde aldatıcı reklamların de netimi ve düzenlenmesi U «er inde durulmuştur. Son bölümde ise keü&trl* ilgili olarak demon at rasvon yapılan bir televizyon Çalışsa sonucunda, Türkiye'de aldatıcı reklamlar belirlemek için sübjektif kriterlerin açık in» kesin olarak belirlenmediği görülmüştür. Reklamlar ve Reklamcıların uymak »orunda oldukları baaı kurallar ve düzenlemeler ülkeni ide de vardır. Ancak, hangi reklamların aldatıcı sayılacağını belirlemek konusunda yapılan düzenlemeler yetersizdir. Bu konuda gelişmiş ülkelerdeki düzenlemeler yakından İzlenmeli ve gerekli uygulamalar «a kısa sürede ülkemize adapte edilmelidir.
dc.description.abstractThio study has been focused em «rawing concept of <kfc«ptiv« practices in Advertising ««4 showing their characteristics as well »» finding way» to regulate the», The study has boon taken fotan i» 6 parts. In the first part definition, procedures and different view ox advertising have ©ooa described and examined. 1» «İmi parti the ways of aeasurewents in order to define deceptive advertising have been studied. The practie» which are claasif i«d -a* a deceptive one» have been indicated in the third part. In the fourth and fâf ttt part» of the study* involvement s of Turkish as well aa ooa» foreign country governments on regulating theae deceptive advertisings and their ways of correcting and putting restriction on the». In the final pair* > one example £. #ftimtt to The rosult la that there is not clear and trail definition or clarification exits to define deceptive advertising İm Turkey. All the advertiser companies in Turkey required to obey too advertising approach wftth awarneas of its solo» and regulations* However, overall definition or classification to define which advertising are deceptive to not clearly regulated. Therefore we need to obtain progressing* and developments of foreign countries on «Ma aatter to begin proper applications and practicies in Turkeyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleAldatıcı reklamların yapısı, özellikleri ve denetlenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmControl
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmConsumer protection
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.identifier.yokid8892
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid8892
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess