Show simple item record

dc.contributor.advisorÇilenti, Kamuran
dc.contributor.authorHacioğlu, Erol
dc.date.accessioned2020-12-28T14:34:24Z
dc.date.available2020-12-28T14:34:24Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/333828
dc.description.abstractÖZET Araştırma, beceri öğretiminde iş ve işlem yaprakları ile yapılan öğretme-öğrenme etkinlikleri ile, demonstrafon (gösteri) yöntemi ile yapılan öğretme-öğrenme etkinlikleri arasında, öğrenmedeki etkililik açısından aralarında herhangi bir farkın olup olmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ele alınan bulgular, Eskişehir Atatürk Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Metal İşleri Bölümü l/D i/E l/P sınıfı öğrencileri ve aynı okulun Matbaa Bölümü lise Birinci sınıf atelye konularından M Cilt Bezli Pöy Volan. ` ünitesi İle sınırlandırılmıştır» Denekler, Metal İşleri Bölümüne giriş puanları, karnelerindeki atelye ve meslek teknolojisi karne notlarından elde edilen ağırlıklı t standart puanlarına göre eşleştirilmişlerdir. Eşleştirilmiş grupları oluşturmak için her sınıftan 20 öğrenci seçilmiş ve 40 öğrenciden İki ayrı grup oluşturulmuşta Araştırmanın deneysel çalışmalarında, ünitenin öğrenilmesi için kontrol grubuna araştırmacı tarafından hazırlanmış demonstrasyon yöntemi deneme grubunda ise yine araştırmacı tarafından hazırlanmış iş ve işlem yaprakları İle uygulama yapılmıştır. Uygulama sırasında jüri üyeleri, ölçme aracı üzerindeki işlem basamakları sırasına göre öğrenci davranışlarını birlikte izlemişler ve ölçme aracı üzerinde 100 puan üzerinden belirlenen her basamaktaki ara davranışlar için belirlenen ara puanları takdir etmişler, sonunda her bir Öğrenci için bir toplam puan belirle-, mislerdir» Değişik günlerde ve iki buçuk ders saati süren öğretme iğrenme etkinlikleri sonunda} deneme ve kontrol gruplarındaki her bir öğrencinin davranışı, jüri Üyelerince alınan ortak kararla değerlendirilmiş ve elde edilen ham puanların aritmetik ortalamaları bulunmuş, dağılımların standart sapmaları hesaplanmıştır. Gruplar arasındaki puan farkının değişik öğretim yöntemlerinden ileri gelip gelmediği, »05 anlamlılık düzeyinde araştırılmıştır» Sonuçta : 1- Deneme ve kontrol gruplarının ` malzeme seçme davranışı ` başarı düzeyine ilişkin puan ortalamaları birbirine eşittir» 2- Deneme ve kontrol gruplarının ` malzeme kesim davranışı ` başarı düzeyleri puan ortalamaları farkı, kontrol grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur» 3- Deneme ve kontrol gruplarının ` malzeme biçimlendirme davranışı` başarı düzeyine ilişkin puan ortalamaları farkı, kontrol grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur» 4- Deneme ve kontrol gruplarının işi bitirme süresi ile ilgili başarı durumları arasında anlamlı bir fark görülmemiştir» 5- Deneme ve kontrol gruplarının, cilt bezli föy volan yapımında öğretme öğrenme etkinliklerinin tümüne ilişkin başarı durumları puanlar arasındaki fark kontrol grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur»
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDemonstrasyon yöntemi ile iş ve işlem yapraklarının öğretimdeki etkililiğinin karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid8897
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid8897
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess