Show simple item record

dc.contributor.authorÜnügür, Ayşegül
dc.date.accessioned2020-12-28T14:34:15Z
dc.date.available2020-12-28T14:34:15Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/333809
dc.description.abstractÖZET Kuruluşlar çevreleriyle ilişkilerini iyi yönde geliştirmek ve ka mu desteği sağlamak amacı ile halkla ilişkilere gereksinme duymak tadırlar. Örgütlerinde halkla ilişkiler birimlerine veya bu işlevi gerçekleştiren birimlere yer vererek çeşitli faaliyetlerde bulunmak tadırlar.Basın kuruluşlarının halkla ilişkileri ne ölçüde kullandığım ortaya koymak amacı ile bu çalışmada, Türkiye'deki basın kuru luşlarının halkla ilişkiler anlayışı ve bu alanda yaptıkları uygulama lar ele alınarak araştırmaya çalışılmıştır. Birinci bölümde halkla ilişkiler tanımlanarak iletişim süreci açısından incelenip, tanıma ve tanıtma faaliyetleri ile halkla ilişkilerin örgüt içindeki yeri, halkla ilişkiler görevlüerinin nitelikleri anlatılmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde basın ele alınarak kitle iletişimi, kitle iletişim araçları içinde basının yeri, önemi işlevleri ile basının halkla ilişkiler anlayışı ve ugulamaları incelenmiştir. Üçüncü ve son bölümde ise Türkiye'deki basın kuruluşlarının halkla ilişkiler faaliyetleri, örnek olarak seçilen Hürriyet Gazetesi açısından incelenmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractSUMMARY Organizations are, in the need of Public Relations in order to gain support from their publics and to develope their relations with their environment in a good way.They are al ways in different activities by establishing public relations units in their organizations.The understanding ofpublic re lations in press organizations in Turkey and the activities in thisfield are examined and researched in this study. In the first part, public relations are defined and re searched from the point of communication period. Then the activities of recognition and promotion,the position of public relations in the organization and the characteristics of public relation personnell are tried to be described. In the second part of the study, the press is studied and the mass communication, the position of the press in mass communication media, the importance and functions of press and the public relation understanding and activities of press is researched. The third and the last part of the study is about the newspaper `Hürriyet` as an example for public relation ac tivities of press organizations in Turkey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleBasın kuruluşlarının halkla ilişkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmPress organizations
dc.identifier.yokid8867
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid8867
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess