Show simple item record

dc.contributor.advisorGökdağ, Dursun
dc.contributor.authorYüksel, Coşgül
dc.date.accessioned2020-12-28T14:34:05Z
dc.date.available2020-12-28T14:34:05Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/333790
dc.description.abstractOZKE Bu çalışmada Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesin ce 1986-1988 yılları arasında uygulanan, Eğitim Önlisans radyo programları, hedef kitlenin görüşleri açısından değerlendirilmiş tir. Çalışma 4 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, önce Türklerde öğretmen ihtiyacının han gi kaynaklardan karşılandığı özetlenmiştir. Devamla 222 sayılı yasayla ortaya çıkan ortaöğrenimli öğretmenler sorununu çözmeye yönelik çalışmalar verilmiştir. EÖP' ün geliştirip uyguladığı prog ram açıklandıktan sonra, radyonun eğitsel işlevleri ve önemine de ğinil miş t ir. Bu bölüm araştırmanın amacı, önemi, say ıltı ve sınırlı - lıklarıyla bitirilmiştir. İkinci bölümde araştırmanın yöntemi konusuna değinilmiş tir. Araştırmanın evreni; Eskişehir il merkezinde bulunan toplam 70 ilkokulda öğretmenlik yapan ve EÖP' e kayıtlı olup 1988 öğre tim yılında öğrenci olan öğretmenlerdir. Örnekleme 14 ilkokul gir miş, toplam 155 öğretmene özel olarak geliştirilen bir anket uygu lanmıştır. Üçüncü bölümde, yapı lan anket sonucu, elde edilen bulgular açıklanmış ve bulgular doğrultusunda yorum yapılmıştır. Buna göre; EÖP için hazırlanan radyo programlarını dinleyenlerin oranı % 16,! dir.%. 83,5'lik bir oranla programlar dinlenmemiştir. Programları dinlediğini belirtenlerin % 52,4'ünün dinlediği program sayısı 10' dan azdır. EÖP için toplam 144 radyo programı hazırlandığı dü şünülürse programların pek çoğu dinlenmemiştir. Radyo programlarını dinlemeyeni er, yay m saatlerinin uygun olmaması ve aynı şeylerin kitaplarda da olmasını dinlememe nede--ÜT` -.* » ni olarak göstermişlerdir. Dördüncü bölüm, araştırmanın genel bir özetinin yapıldığı, yargılar gözönünde bulundurularak yeni önerilerin geliştirildiği bölüm olmuştur.
dc.description.abstractSUMMARY In this study, the radio programs produced for Education Prelicence program which is applicated by Anadolu University, Open Education Faculty between the years 1986-1988. The study has four section. In the first section, firstly, from which sources, the teac her needs have been supplied, in Turkey, has been summarised. Go ing on, the problem occupied with the law which ref, number 222, concerning the teachers who graduated high school, and solution of the problem has been given.After the expression of the prog ram which developed and applicated by Anadolu University, func tion and importance of radio have been told. This section finis hed giving the aim, importance, assemption and limitations. The second section is the seotion,the methodology of the research explained. Universe of research is the teachers who are working as a teacher at 70 primary schools in centre of Eskişehir and registered to Education Prelieence program as students in 1988 Educational year. In 14 primary school totaly 155 teachers have been taken as example and a specific developed questionaire applicated. In the third section, inventions according to the results of the questionaire have been explained and made comment in the direction of inventions. In respect of the result the ratio of the lisleners who listened to the radio program produced for Edu cational Prelicence Program is 16,5 %»ln 83,5 % ratio, the radio programs haven't been listened to. The number of the radio prog rams listend by 52,4 % of listeners, indicated they listenedto the radio programs is less than 10?If it is thought totaly 144 radio programs produced for iSducutional Prelicenoe prog ram, many of the programs have not been listened. In students' opinion who didn't listen to the radio programs, the broadcast time is not appropriate time in their daily life and the radio programs contain the same subjects which are the contents of the books given them before. The fourth section is the section ageneial summary of the research has been made and new suggestions developed con sidering the decision.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim önlisans radyo programlarının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmRadio
dc.subject.ytmPregraduate programme
dc.identifier.yokid13348
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid13348
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess