Show simple item record

dc.contributor.authorÇetin, Nazan
dc.date.accessioned2020-12-28T14:33:59Z
dc.date.available2020-12-28T14:33:59Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/333778
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın temel amacı, anne ve babaların yabancı dile ilişkin tutum ve davranışlarının neler olduğunu ve bu tutumlarını çocuklarının yabancı dil eğitimine nasıl yansıttıklarını incelemektir. Ebeveynlerin tutum ve davranış farklılıkları, yabancı dile ilişkin tavırlarının çocuklarının yabancı dil dersindeki başarısını etkileyip etkilemediği sorusu bu çalışmanın araştırma basamaklarını oluşturmaktadır. Birinci bölümde; araştırmanın olusturulus nedenine ve -faydalanılan görüşlere yer verilmiştir, ikinci bölümde; konu ile ilgili görüşler genişletilmiştir, üçüncü bölümde; araştırmanın yöntemi, örneklern grubunun seçilmesi, anketin hazırlanışı, sonuçların değerlendirilmesi ve araştırma ile ilgili varsayımlar yer almıştır. Dördüncü bölümde: sonuçlar, anne ve İV babaların yabancı dile ilişkin tutumlarındaki -farklılaşma, eğitim düzeylerine göre yabancı dile karsı tavırları, bu tavır ve tutumlarının öğrenci başarısı üzerindeki etkisi, basamaklarında incelenmiştir. Besinci bölümde; tartışma ve ilgili olarak amaçlar bölümünde belirlenen yedi kateaorideki amaçların sonuçlarının özeti, ilerideki çalışmalara ışık tutabilecek önerilere yer verilmiştir. Kullanılan kaynaklar ve ekler de son bölümde ver almıştır.
dc.description.abstractABSTRACT The main focus of this study is to investigate attidues and behaviours of parents towards learning of a -foreign language. Relating to this subject we investigated parental reflections on their children's learning of a foreign language. Relatively, parents level of education, differences between mothers and fathers were considered as an effective factors in their.attitudinalf variations. How the success of the student effected from parents' attitudes is an important part of this project. In Chapter I, background to the problem was stated. Some authorities opinions were used to support the problem. In Chapter II, review of related literature was stated to enlarge the opinions relating the subject of this research. In Chapter III, the research method, selection of subjects, preparation of the questionnaire, data analysis and methodological assumptions were stated to describe the way of this research. In Chapter IV, analysis of results were stated.In this section, the main topics of the problem which includes the purposes of the study were analyzed according to parents level of education, differences between parents and the success of the student. In Chapter V, discussion, main conclusion of the results and suqqestions for future studies took place. References and the questionnaire, computer outputs were added as an appandices.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleParental attitudes towards foreing language learning and their reflections on student success in EFL
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid13389
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid13389
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess