Show simple item record

dc.contributor.authorTekin, Şükran
dc.date.accessioned2020-12-28T14:33:52Z
dc.date.available2020-12-28T14:33:52Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/333765
dc.description.abstractÖZET Kaynak, mesa j, araç, hedef ve yansıma öğelerini içeren ileti şim süreci sosyal bir varlık olan insanın toplumsallaşmasında önemli-,. ¦.¦) dır. İletişim sürecinde bireylerin dikkat, ilgi, istek ve davra nışlarında olumlu veya olumsuz değişikliklerin meydana gelmesi amaç lanır., ` '.' Günümüzde gittikçe önem kazanan eğitim ve reklam gibi temeli iletişime dayalı bilimler de iletişimin dikkat, ilgi, istek ve davra nış değiştirme amaçları üzerine oturtulmaktadır. Toplumların eğitilmesinde kitle ~ iletişim araçlarına, özellik le radyo-televizyon ve gazetelere büyük umutlar bağlanırken; artan üretimin daha geniş kitlelere duyurulması amacıyla da reklamcılık alanında kitle iletişim araçlarından yararlanılmaktadır. Bu alanda ise televizyon reklam programları özel bir yere sahiptir. Televizyonda yayımlanan gazete reklam programları aynı zaman da eğitim sürecinde yer alan dikkat, ilgi, istek ve davranışsal amaçlar doğrultusunda incelendiğinde; gerçek hedef kitlesi çocuklar olmadığı halde satışı arttırmak amacıyla televizyonda yayımlanan gazete reklam programlarında çocuklara seslenilmektedir. Anlatım teknikleri görüntüleri ile her zaman çocukların dikkatini çeken reklam programlarında ilgiyi sağlamak amacıyla çocuk ların öğrenme, başarı, oyun-eğlence, sahip olma güdülerine seslenil- mekte, istek uyandırmak amacıyla çocuklara yönelik ek ürünler veril- mektedir. Televizyonda yayımlanan gazete reklam programları, ile çocuk ların gazeteleri tanıdığı ve ilgi duyduğu düşünülse de reklam prog ramlarında gazeteler hakkında ayrıntılı bilgi verilmemekte, verilen bilgiler ise ek ürünleri içermektedir. 1
dc.description.abstractSUMMARY Communication period which includes source, message, mediums, target and reflection units are important for socialization of people who have social existent. The aim on communication period is the positive or negative differences on peoples attentions interests and desires about their attitutes. Sciences, like education and advertisement which has much importance in our daily life and which are based on communication, are based on the aims of attention, interest, desire and diferentation of attitutes of communication. There is a great expectation on radio and television about the education of societies; In addition to that, in the field of advertisement, in order to inform the great mass about the increasing production, mass media is being used. Again in this field television advertisement programs have a special place. If the newspaper's advertisement programs has been examined about the aims of attention, interest desire and aspects of attitute which take place in the education period it can be easily seen that the real target mass is not the children are called out on newspaper's advertisement programs. On the advertisement programs which always draw children's attention with production tecniques and images,in order to grow interest children's learning, success, play-entertainment, and having posession motivations are called out and promotions are given in order to grow desire to children. Newspaper's advertisement programs, which are broadcasted on TV, can be thought that make children to know and being interested in newspapers but in these programs there isn't detailed information; the information which is given has only promotions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.titleTelevizyon reklamlarının iletişim amaçları (televizyonda yayımlanan gazete reklamlarının içerik çözümlemesi)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmNewspapers
dc.subject.ytmNewspapers
dc.subject.ytmTelevision advertisements
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmMass media
dc.identifier.yokid13406
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid13406
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess