Show simple item record

dc.contributor.advisorKarkacıer, Osman
dc.contributor.authorNasirli, Ayşe Dilara
dc.date.accessioned2020-12-02T12:27:19Z
dc.date.available2020-12-02T12:27:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/33372
dc.description.abstractBu çalışmada son yıllarda tarımsal üretimde yeni bir üretim yöntemi olarak kabul edilen organik tarım ve iyi tarım uygulamaları karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Geleneksel tarımda bilinçsiz ve yoğun kimyasal kullanımının çevre, insan ve diğer canlıların sağlığı için olumsuz etki yaratması tüketicileri organik ürünlere ve iyi tarım ürünlerine yönlendirmiştir. Yürütülen bu araştırmada organik gıda ürünleri ve iyi tarım ürünlerine ilişkin tüketici algı ve tutumlarını ölçmek, tüketicinin bu kavramlara ilişkin bilinçlilik düzeyini tespit etmek, organik gıda ya da iyi tarım ürünleri tüketimini etkileyen faktörleri belirlemek ve bu ürünleri hiç tüketmeyen tüketicilerin tüketmesini sağlayacak unsurları saptamak amaçlanmıştır. Bu verileri elde edebilmek için de organik gıda ürünleri ve iyi tarım ürünlerine ilişkin tüketici algı ve tutumlarını ölçen 39 ifadeden oluşan bir anket düzenlenmiştir.Çalışmanın birinci bölümünde araştırmanın amacı, kapsamı, araştırmada kullanılan materyal ve yöntem hakkında genel bir bilgilendirme yapılmıştır.İkinci bölümde organik tarım hakkında genel bir bilgilendirme yapılmıştır. Bu bölümde organik tarım ile klasik tarım karşılaştırılmış, organik tarımın özelliklerine, ilkelerine, amaçlarına, avantajlarına, dezavantajlarına ve yasal düzenlemelere yer verilmiştir. Ayrıca organik tarımın dünyadaki ve Türkiye'deki gelişimi ve tarihçesi incelenmiştir.Araştırmanın üçüncü bölümünde iyi tarım uygulamalarına ilişkin genel bir bilgilendirme yapılmıştır. İyi tarım uygulamalarının amacı, faydaları, temel ilkeleri, sertifikasyon sistemi, yasal düzenlemelere ve iyi tarımın Türkiye'deki ve dünyadaki gelişimi incelenmiştir.Çalışmanın son bölümünde araştırmadan elde edilen bulgulara yer verilmiştir. Bu bölümde betimsel analiz ve faktör analizi yöntemleri kullanılarak araştırmaya yönelik çeşitli verilere ulaşılmıştır. Anket verilerine göre organik gıda ürünleri ve iyi tarım ürünlerine ilişkin tüketici algı ve tutumlarını ölçmeye yönelik yapılan faktör analizi sonucu altı faktör belirlenmiştir. Bu faktörler toplam varyansın %73,611'ini açıklamaktadır. Faktörler sırasıyla hormon-kalıntı, pazara ulaşım, çevre dostu olma, denetim, sağlıklı bulma, bilinç düzeyi olarak isimlendirilmiştir. Son aşamada bu veriler yorumlanmış ve sonuç ve öneri kısımlarına yer verilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, organic farming and good agricultural practices, which are considered as a new production method in agricultural production, have been examined comparatively. Unconscious and intense chemical use in traditional agriculture has a negative effect on the health of the environment, human and other living things, has directed consumers to organic products and good agricultural products. In this study, it is aimed to measure the consumer behaviour and attitudes about organic food products and good agricultural products, to determine the level of awareness of the consumer about these concepts, to determine the factors that affect the consumption of organic food or good agricultural products and to identify the elements that will enable the consumers who do not consume these products. In order to obtain these data, a questionnaire consisting of 39 statements that measure consumer behaviours and attitudes about organic food products and good agricultural products has been organized.In the first part of the study, a general information were given about the aim of the study, the scope, materials and methods used in the research. In the second part, a general information was given about organic agriculture. In this section, organic agriculture is compared with classical agriculture, features, principles, objectives, advantages, disadvantages and legal regulations of organic agriculture are included. In addition, the development of organic agriculture and the history of the world and Turkey were examined.In the third part of the study, general information about good agricultural practices was given. The purpose of good agricultural practices, benefits, basic principles, the certification system, legal regulations and good agriculture development in the world and Turkey were examined.In the last part of the study, the findings obtained from the research are included. In this section, various data has been reached by using descriptive analysis and factor analysis methods. According to the survey data, six factors were determined as a result of the factor analysis conducted to measure consumer behaviours and attitudes about organic food products and good agricultural products. These factors explain 73,611% of the total variance. Factors were named respectively as hormone-residue, transportation to the market, environment-friendly, control, healthy finding, and consciousness level. At the last stage, these data were interpreted and results and suggestion sections are included.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleOrganik gıda ürünleri ve iyi tarım ürünlerine ilişkin tüketici algı ve tutumları: Antalya örneği
dc.title.alternativeConsumer behaviours and attitudes related to organic food products and good agricultural products: Example of Antalya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-20
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10248502
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid579294
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineGıda Ekonomisi ve İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess