Show simple item record

dc.contributor.advisorBerberoğlu, Güneş
dc.contributor.authorDağdemir, Ali
dc.date.accessioned2020-12-28T14:29:33Z
dc.date.available2020-12-28T14:29:33Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/333257
dc.description.abstractÖZET Teknolojik gelişimler sonucunda ortaya çıkan üretim artışı ile işlet meler arasında kıyasıya bir rekabet görülmeye başlanmıştır. Günümüzde işletmeler bu yoğun rekabet ortamında hayatta kalma savaşı vermektedirler. Satılan ürünün müşteri ihtiyaçlarını tümüyle karşılaması, satış sonrası hizmetler, müşteri memnuniyetinin arttırılması işletmelerin rekabet şanslarını etkilemektedir. Bu durum günümüzde, kalite kavramına geniş bir boyut kazandırmıştır. Ürünün tasarımından başlayıp, satış sonrası hizmetlere kadar uzanan, insan odaklı düşünceyi ve gelişmeyi hedefleyen bu yeni kalite anlayışı, günümüzde işletmeler için vazgeçilmez bir nitelik kazanan Toplam Kalite Yönetimidir. Türkiye'de, Toplam Kalite Yönetimi, bir çok ülkede olduğu gibi son yıllarda önem kazanmaya başlamıştır. Bu uygulamaların başarılı olması için Türk işletmelerinin altyapılarının ve deneyimlerinin yeterli, Türk yöneti cilerinin ve çalışanlarının bilgili ve inançlı olmaları gerekmektedir. Bu çalışmada, Kalite kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi genel olarak anlatılmış, uygulamaların başarısını etkileyen faktörler araştırılmıştır. Toplam Kalite Yönetimi konusunda ülkemizde yapılan hatalar ve nedenleri açıklanmıştır. Uygulama bölümünde Ülkemizde, Toplam Kalite Yönetimini başarı ile uygulayan Tusaş Motor Sanayii A Ş'de oluşturulmuş model bir örnek olarak incelenmiştir.
dc.description.abstractABSTRACT Increase of production resulting from technological developments has been started a tough competition among companies. Because of that dense competition, nowadays, all companies are struggling for staying alive in the market. The ongoing company policies, like-providing complete coverage of customer demands by products sold, after sale services and guarantiees and attempts to increase customer satisfaction has influence on the level of competition. The conditions stated above has added new dimensions to the quality concept. The new quality concept starting from product design and expanding out to after sale services aims to provide continuous improvement and thougts focused on human being. That quality concept which gained an inevitable characteristic for all companies is Total Quality Management. Like in many other countries, in Turkey, Total Quality Management has gained importance recently. In order to apply the Total Quality Management approach succesfully; the infrastructure and experiences of Turkish companies should be sufficent and Turkish managers and employees should be well-informed and believed. In this thesis, firstly, Quality concept and Total Quality Management in general have been introduced, secondly the factors that have effects on the success of applications have been searched. Then, causes of mistakes about Total Quality Management subject have been discussed and explained. Lastly, in the applied study part (Chapter Three), a Total Quality Management model set up by Tusaş Engine Industries Inc. which is one of the companies applying Total Quality Management successfully in Turkey, has been analyzed as an example.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleToplam kalite yönetiminin uygulanmasında başarıyı etkileyen unsurlar(TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. toplam kalite modelinin incelenmesi)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAchievement motivation
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmQuality models
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid51472
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid51472
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess