Yirminci yüzyılın ikinci yarısında soyut sanatta öz-biçim ilişkisi
dc.contributor.advisor | Arslan, Numan | |
dc.contributor.author | Mant, Selda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T14:28:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T14:28:23Z | |
dc.date.submitted | 1997 | |
dc.date.issued | 2020-12-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/333123 | |
dc.description.abstract | IV ÖZET `Yirminci Yüzyılın İkinci Yansında Soyut Sanatta Öz-Biçim ilişkisi` adlı yüksek lisans tezinin `Sanatta Öz ve Biçim` adlı birinci bölümünde; önce toplumsal bir olgu olan sanat kavramı açıklanmaya çalışılmıştır. Daha sonra, sanat yapıtının meydana gelmesinde gerekli olan, toplumsal yaşamın somut verilerine sıkı sıkıya bağlı bulunan öz ve biçimin sanata yansıması açıklanmıştır. `ABD'de ve Avrupa'da 1950 Sonrası Genel Durum` adlı ikinci bölümde; sanatta öz ve biçim değişmelerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel ve sosyal değişmelerin sonucu olduğu açıklanmıştır. `Yirminci Yüzyılın ikinci Yarısında Avant-Garde Akımlar` başlıklı üçüncü bölümde ise, 1960 yıllarında ortaya çıkarak bütün dünyada etkili olmuş ve gerçeğe farklı yaklaşmış soyut sanat akımlarından Pop Art, Op Art ve Minimal Sanat ele alınmış, bu akımlarda öz ve biçim ilişkisi araştırılmıştır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT In this M.A. thesis called `The Essence - Form Relation in Abstract Art in the Second Half of the 20 th Century`, art as a social concept is tried to be explained before all else in the first chapter titled `The Essence and Form in Art.` Then the reflection of essence and form in arts, which are strictly bound to social life's concrete datum and also necessary for the formation of art, is explained. In the second chapter titled `The General Occasion in the U.S.A. and Europe After 1950`; it is explained that the changes of essence and form in art was due to social, economical, political, and cultural changes. In the third chapter titled `The Avant-Garde Trends in the Second Half of the 20th Century`, Pop Art, Op Art and Minimalized Art, as the trends of abstract art, which appeared in I960' s being effective all over the world and presented a different view point of reality and has been investigated. Besides, the relationship between the essence and the form in the works of these trends has also been analyzed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Yirminci yüzyılın ikinci yarısında soyut sanatta öz-biçim ilişkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-17 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Avant-garde | |
dc.subject.ytm | Art trends | |
dc.subject.ytm | Abstract art | |
dc.subject.ytm | 20. century | |
dc.subject.ytm | European | |
dc.subject.ytm | Essence-from relations | |
dc.subject.ytm | United States of America | |
dc.identifier.yokid | 61256 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 61256 | |
dc.description.pages | 61 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |