Show simple item record

dc.contributor.advisorTonus, Hatice Zümrüt
dc.contributor.authorBakiyev, Merdan
dc.date.accessioned2020-12-28T14:19:20Z
dc.date.available2020-12-28T14:19:20Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/332072
dc.description.abstractYÜKSEK LİSANS TEZİ ÖZÜ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE İŞLETMELERİN REKABET GÜCÜNE ETKİLERİ Merdan BEKİYEV İşletme Ahabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temmuz 2004 Danışman: Yrd. Doç. Dr Zümrüt TONUS ÖZ Teknolojik gelişmeler sonucunda ortaya çıkan üretim artışı ile işletmeler arasında kıyasıya bir rekabet görülmeye başlanmıştır. Günümüzde işletmeler bu yoğun rekabet ortamında hayatta kalma savaşı vermektedirler. Satılan ürünün müşteri ihtiyaçlarını tümüyle karşılaması, satış sonrası hizmetler, müşteri memnuniyetinin arttırılması işletmelerin rekabet şanslarını etkilemektedir. Ürünün tasarımından başlayarak, satış sonrası hizmetlere kadar uzanan, insan odaklı düşünceyi ve gelişmeyi hedefleyen bu yeni kalite anlayışı, günümüzde işletmeler için vazgeçilmez nitelik kazanan Toplam Kalite Yönetimidir. Koşulsuz ` müşteri memnuniyetini ` sağlamayı hedefleyen Toplam Kalite Yönetimi 'ni uygulayan işletmeler, günümüz rekabet ortamında bir adım öne geçmektedir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre de, Toplam Kalite Yönetimı'ni uygulayan işletmeler rekabet gücünü yükseltmekte ve diğer işletmelere karşı rekabet avantajı elde etmektedirler.
dc.description.abstractIll ABSTRACT Increase of production resulting from teknological developments has started a tough competition among companies. Because of that dense competition, nowadays, all companies are struggling for staying alive in market. The ongoing company polices, like-providing complete coverage of customer demands by products sold, after sale services and guarantiess and attempts to increase customer satisfaction has influence on the level of competition. The condition stated above has added new dimensions to the quality concept. The new quality concept starting from new product design and expending out to after sales services aims to provide continuous improvement and thought focused on human beings. That quality concept which gained an inevitable characteristic for all companies is Total Quality Management. Todays, firms which provide Total Quality Management have competitive advantage. The result our studying in TQM shows us that firms which appliying TQM,have increased it's competitiveness and have competitive advantage to the other firms.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleToplam kalite yönetimi ve işletmelerin rekabet gücüne etkileri
dc.title.alternativeTotal quality management and effect`s on the competitiveness of firm`s
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid146981
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid143901
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess