Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Rasime Ayhan
dc.contributor.authorOnay, Atilim
dc.date.accessioned2020-12-28T14:19:06Z
dc.date.available2020-12-28T14:19:06Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/332044
dc.description.abstractYÜKSEK LİSANS TEZİ OZU ÜLKE ORİJİNİ ETKİSİ Atılım ONAY Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Ana Bilim Dalı Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Haziran 2004 Danışman: Yrd. Doç. Dr. R. Ayhan YILMAZ Çağdaş pazarlama iletişimi anlayışı içerisinde, tüketici istek ve tercihleri önemli bir bilgi haline gelmiştir. Hedef kitleyi tanımak, ürünlerin ulusal ve uluslararası pazarlarda iletişimi ile satış ve pazarlama çalışmalarını etkilemektedir. Bu çalışmada, ülke ürünlerine, ürünlerin pazarlama faaliyetlerine ve ülke orijini kavramına yönelik olmak üzere tüketici tutum ve algılamaları üç kategoride belirlenmeye çalışılmıştır. Değerlendirilecek ülkeler, son tüketiciye ulaşan ürünler göz önüne alınarak seçilen ürün kategorilerinde Türkiye pazarına en çok ithalatı olan Almanya, italya ve Fransa ülkeleri olarak belirlenmiştir. Sonuçlara genel olarak bakıldığında her üç kategoride de Almanya'ya yönelik tutum ve algılamaların İtalya ve Fransa'ya oranla daha olumlu olduğu görülmektedir. İtalya ve Fransa için katılımcıların daha çok kararsız olarak değerlendirmelerini yaptıkları görülmektedir. Üç ülke içinde üç kategoride de tutumlann olumsuz olmadığı sonucu ortaya çıkmıştır. Ancak katılımcıların çoğunluğunun bu ülkelerde üretilen ürünlere sahip olmaktan gurur duymayacakları da belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca, katılımcıların cinsiyet ve gelir durumları ile araştırma kapsamındaki tutumlar arasmda belirgin bir ilişki de saptanamamıştır. Ülke orijini etkisi Türkiye'de çok az çalışılmış bir konudur. Araştırmacıların bu konuya yoğunlaşması ile elde edilecek bilgiler firmalara pazarlama ve iletişim stratejilerini belirlemede yardımcı olacaktır.
dc.description.abstractin ABSTRACT THE COUNTRY OF ORIGIN EFFECT Atılım ONAY Division of Advertising and Public Relations Anadolu University Institute of Social Sciences, June 2004 Advisor: Asis. Prof. Dr. R. Ayhan YILMAZ In contemporary marketing communication, the consumer's desires and preferences has became an important information resource. Understanding the target audience, effects the communication and marketing efforts and marketing of the products in national and international markets. In this study, the consumers attitudes and perceptions are categorised in three dimensions which are : country products, marketing efforts of this products and country of origin concept. Germany, Italy and France is handled just because these are the countries which is making most importation to Turkish markets. When we look at the results generally, in every category, the perceptions and attitudes about Germany was more positive when compared to Italy and France. For Italy and France the participants was unsure about their evaluations. For all the three countries consumers attitudes was not found negative but it is found that most of the consumers were found not being proud of having the products which is from this countries. Besides this a meaningful connection couldn't found amongst the participants, gender and income and their attitudes. The country of origin effect is a rarely handled subjectin Turkey. The information taken from researchers' focus on this subject will help the companies for determining the marketing and communication strategies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleÜlke orijini etkisi
dc.title.alternativeCountry of origin effect
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentReklamcılık ve Halkla İlişkiler Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid146948
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid143884
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess