Japon baskıresim sanatına genel bakış ve soyut eğilimler
dc.contributor.advisor | Dönmezer, Saime | |
dc.contributor.author | Kiliç, Selvihan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T14:15:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T14:15:59Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/331677 | |
dc.description.abstract | Sanatsal üretim yöntemlerinden biri olan baskıresim sanatının temeli M.Ö. 105 yılındakâğıdın bulunmasına dayandırılsa da günümüzde sanatsal değer taşıyan baskıresimin ilkörnekleri, insanları bilgilendirmek ve resimleri çoğaltmak amacı taşımıştır. Bu dönemdeJaponya'da yapılan baskıresimler; tiyatro oyuncularının resimlerini, halktan gelen talepsonucu çoğaltmak için kullanılırken, değişen yaşam koşullarının baskıresiminkonularını etkilemesi ile geleneksel Japon baskı sanatının örnekleri verilmeyebaşlamıştır. İçedönük bir politika izleyen Japonya'nın kapılarını dış dünyaya açmasısonucunda Japon sanatı batı kültürünün etkisi altında kalmış ve modern sanatakımlarından etkilenen sanatçıların eserlerinde soyut yaklaşımlar görülmeyebaşlanmıştır. Modern sanat akımlarının etkisiyle değişen Japon sanatı, günümüzdekişeklini almış ve soyut eğilimler, baskı sanatının günümüzdeki varlığını sürdürebilmesiiçin Japon sanatı adına yapılan yeni denemelerle gerçekleştirilmiş ve Japon baskısanatçılarının soyut sanatı tercihleriyle geleneksel sanata getirdikleri evrensellik, Japonsanatına çağdaş bir yorum katmıştır. Farklı tekniklerin kendi başlarına ve bir aradakullanılmasıyla yeni bir boyut kazanan çağdaş sanat soyut sanatla gelişiminisürdürmüştür.?Japon Baskıresim Sanatına Genel Bakış ve Soyut Eğilimler? adı altında yürütülen tezçalışmasında, dünden bugüne Japon baskı sanatı tarihi, soyut sanat ve soyut sanatınJapon baskı sanatına etkisi, soyut eğilimli Japon baskı sanatçıları ve ürettikleriçalışmalar incelenmiştir. Bu araştırma baskı sanatlarının kaynak eksiği sorununa çözümolarak önerilmiştir. | |
dc.description.abstract | Base of printmaking, which is one of the artistic production methods is put down todiscovery of paper in 105 B.C. first examples of printmaking, which has an artisticvalue today, had the aim of informing people and duplicating pictures. In this period,printmaking were used to duplicate theater artists?pictures in answer to a request of thepublic. Changes in life conditions changed the subjects in printmaking by time andexamples from traditional Japanese printmaking could be seen. Japan followed awithdrawn policy but by time they opened up to the rest of the world and as an answerto this, Japanese arts were influenced by western culture and examples of abstracttendencies started to be seen in impressed artists?works. Japanese art, which is changedby effects of modern art tendencies took shape today and abstract tendencies wereperformed by new examples in name of Japanese art, for the printmaking to survive.The universality brought to traditional art by Japanese printmakers choosing abstractart, brought a contemporary interpretation to Japanese arts. Contemporary art continuedto bloom with abstract art which gained a new dimension by usage of different methodsindividually or together.In the thesis work which is performed by the name ?An Overview of JapanesePrintmaking Art and Abstract Tendencies?, Japanese printmaking history from the pastto the present, effects of abstract art and abstract arts on Japanese printmaking, abstractinclined Japanese printmaker and their works are analyzed. This study is offered as asolution to the lack of sources in printmaking. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | Japon baskıresim sanatına genel bakış ve soyut eğilimler | |
dc.title.alternative | An overview of Japanese printmaking art and abstract tendencies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Baskı Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9016129 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211507 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |